Gå til innhold
  • Bli medlem

Lett 4p tresesongerstelt?


Ullsokk

Anbefalte innlegg

Vi utvider familien og må utvide teltparken. Jeg har et 4 pers TNF Bastion som jeg ELSKER om vinteren men blir altfor tungt til sommersbruk. Nå er jeg på utikk etter et godt 4pers telt til den varmere årstid. Har et Big Agnes Copper Spur 3 som er lett og enkelt (elsker vekta!), er fornøyd med det. Har og et Golite Sangrila 5, men syntes det er litt klønete i ulendt terreng/vind.

 

Ønskekriterier:

-4-pers

-høyest mulig under taket

-gjerne kuppel/selvstående

-vindstabilt

-kan ha nettinginnerduk om det er litt høyere vindbeskyttelse nederst i kanten. 

-to innganger

 

Vil noen drodle sammen med meg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Copper spur finnes i 4 manns versjon også. Litt usikker på om konstruksjon blir litt "myk" når det blir såpass stort. Har 2 manns versjon selv og det er teltet jeg bruker klart mest.

Ikke like gunstig dollarkurs om dagen heller for kjøp fra USA. SKulle det være av intresse så har Campsaver 20% på teltet og de har gratis frakt til Norge. Så da kommer det på ca  kr 3900,- ex mva.

 

Helsport har et Gimle 4 i outlet. Billig og romslig men du sparer ikke så mye vekt kontra TNF teltet da.

 

Det MSR teltet i link over så ganske likt ut som Copper SPur UL4, men det blir omtrent dobbelt så dyrt.

 

Fra HIlleberg er det vel Keron 4 /Keron 4 GT som er aktuelle da du vil ha 2 fortelt. Dyre og det blir en del vekt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.