Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefal meg en løpesekk


Larsdx

Anbefalte innlegg

Ca. 20 liter. Må ha plass til liten pc og lader (macbook air) og en bukse, skjorte, sokker og underbukse. Skal hovedsaklig brukes på noen turer til fra jobb og sentrum, vanligvis ikke mer enn 3-5km. Gjerne en nøytral farge, ikke skrikete farger. Gjerne billig. Trenger ikke ha opplegg for drikkesystem. Vekt spiller ikke så mye rolle, men må sitte godt på kroppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker selv Talon 22 til løping og sykling til jobb. Helt perfekt. Sitter bra, plass til PC og en ukes skift. Eneste minus er innvendig liten nøkkellomme som gjør at det kan være vanskelig å få utnyttet bunnen av sekken helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en anbefaling på nettet, men Osprey vet jo å ta betalt for sekkene sine.

http://triallan.com/2013/11/18/osprey-escapist-25-langtidstest-av-sykkelryggsekk/

Jeg bruker sekk når jeg sykler til og fra jobb, og i mange år har jeg brukt en rød sekk fra Bergans. Bergans Hugger 30L.

Denne er billig og har fungert helt greit til sykling, men jeg tror kanskje du trenger noe som sitter bedre hvis du skal løpe.

Min siste anskaffelse var en sekk som kona fikk på jobben. Det eneste navnet jeg finner på den er "Tracker".

Denne sekken er mye flatere og sitter veldig bra inn mot ryggen. Den er ikke så stor som sekken fra Bergans, men det er akkurat plass til et klesskift.

Hvis du skal ha en pc i sekken så bør du kanskje se etter noe som er litt større. problemet er at de sekkene som er laget for pc som regel ikke er laget for løping, og sekker som er laget for løping og sykling har liten plass for en pc.

Jeg fant noen tester av løpesekker, kanskje du finner noe her som kan passe. 

Men det blir fort en tusenlapp hvis du skal ha en sekk med et av de kjente merkene på.

http://www.tv2.no/a/5384006

http://aktivtrening.com/utstyr/utstyrstips/slik-velger-du-loepesekk

https://fullfartlingsom.wordpress.com/tag/lope-til-jobb/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@REs: Det er en Macbook Air vi snakker om, ikke en vanlig PC. Jeg får fint plass til maskinen i en 10L Osprey, men den er beslaglagt av stisykkelen. En 20L vil holde fint og jeg vil gjerne ha noe med en sånn nettinglomme. 

@tjernivar : Jeg visste ikke Osprey kom i svart? 758 er levelig, men om det finnes noe billigere som funker er det også OK. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei. Jeg er turgåer som løper litt av og til, mest uten sekk. Rimeligste lette sekk som jeg bruker er Eagle sine fra Coop Sport. (Eagle products; featherlight) Helt tipp topp, rimelig og lett. Finnes i flere størrelser. Jeg har 35 liter, men finnes i hvert fall en som er omtr 20 liter tror jeg. Et par hundre kroner. Vet ikke hvordan disse sekkene skiller seg fra "løpesekker" men de har både bryst og midje/høftbelte. Veier nesten null...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

@jwaatevik : Kjempenajs løpesekk for en slikk og ingenting (nesten) på Massdrop.com for tia... 

Ultimate Direction Fastpack 20, til godt under halv pris av veiledende, 20 liter (30 som tilvalg, om du ønsker). Vanntett, og sitter som støpt.

 
PS: For å dele link fra massdrop, må jeg bruke min egen referrer-kode i linken. Hvis du kjøper noe der, så kan det hende jeg får en gavepakke en gang i fremtiden. Bare sier det, sånn "full disclosure"-messig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.