Gå til innhold
  • Bli medlem

Vond nakke etter å ha sovet ute...


Anbefalte innlegg

Vi ses på høyfjellet, så kan vi sammenligne... ;)

Hva er egentlig komfort i leiren? Å kle på seg stående? Å ligge med en meter fra soveposen teltduken i alle retninger? Å steke mat i stor stekepanne med kraftig gassbrenner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sover bedre når jeg har lite luft i madrassen. Jeg må alltid slippe ut veldig mye i forhold til det jeg begynte med.

Jeg har brukt en tynn oppblasbar plastpute med fleece rundt. Den begynte i lekke i sømmen etter noen år. Når bruker jeg en rundt og avlang pute som du får kjøpt i en Handysize-butikk, eller hva de måtte hete. Den veier lite og sover ok. Noen ganger bruker jeg genser, men det blir som regel for lavt. To gensere fungerer, men det har jeg kun med på vinterturer.

Jeg vil legge til at jeg sover veldig vondt på tynne liggeunderlag når jeg ikke ligger på f. Eks. Lyng. Når har jeg en Thermarest neo air (luftmadrass). Den er tykk og ligger komfortabelt. Den tidligere Thermaresten som var selvoppblåsbar måtte og tynnere var mindre god for ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg fant denne i en kinesersjappe i Benidorm, har jeg ingen problemer med nakke, søvn eller mareritt.  Puten er fylt med microisopor og er myk, god og behagelig -. også å se på

post-6671-0-57535800-1434047475_thumb.jp

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig komfort i leiren? Å kle på seg stående? Å ligge med en meter fra soveposen teltduken i alle retninger? Å steke mat i stor stekepanne med kraftig gassbrenner?

For meg er det litt ekstra plass i teltet, et underlag som er både tykt og varmt, en sovepose med litt god temperaturmargin, og litt ekstra godt å spise. På dager med dårlig vær vil jeg lage mat i forteltet, sittende, ikke liggende, og jeg vil ha plass til å henge opp evt vått tøy uten å måtte ha det dryppende i innerteltet. Sånne ting.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å ligge under åpen himmel, med en tarp spent over hodet, på et skumplastunderlag, på en seng av granbar og inntil et stort bål. På bålet koker en svartkjele og kanskje har man en liten knert. Det er komfort. Men har lite med dyre liggeunderlag å gjøre. 

 

På høyfjellet kan oppblåsbart være greit om man sover dårlig. Jeg foretrekker, som jeg sikkert har gjentatt uendelig mange ganger, et  relativt lett skumplastunderlag og et lett oppblåsbart, ettersom oppblåsbare fort kan bli ødelagt. . 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å ligge under åpen himmel, med en tarp spent over hodet, på et skumplastunderlag, på en seng av granbar og inntil et stort bål. På bålet koker en svartkjele og kanskje har man en liten knert. Det er komfort. Men har lite med dyre liggeunderlag å gjøre. 

 

På høyfjellet kan oppblåsbart være greit om man sover dårlig. Jeg foretrekker, som jeg sikkert har gjentatt uendelig mange ganger, et  relativt lett skumplastunderlag og et lett oppblåsbart, ettersom oppblåsbare fort kan bli ødelagt. .

Enig med deg i masse av det der, men jeg kan ikke oppnå komfort på sånne underlag. Til det er ryggen min for dårlig og gammel. Å dra på både lett underlag og skum til å ha under blir litt klønete, synes jeg. Da vil jeg heller ha et oppblåsbart som er solid nok. Downmat 9 DLX med stoltrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.