Gå til innhold
  • Bli medlem

Rasletjernet? (Jotunheimen, Valdresflya)


jlkm

Anbefalte innlegg

Annonse

Jag har bara varit där när det varit snö, men med tanke på höjden(ca 1450 MSL) och att tjernen ligger precis nedanför en rasbrant där det sannolikt var bre så sent som för 200 år sedan gör att jag misstänker att det är sten till förbannelse på platsen. Det brukar vara det på den höjden och ännu värre nära rasbranter.

 

Är bara syftet att campa ett par dagar så skulle jag föreslå östra änden på Bessvatnet. Finare plats och mjukt fint gräs.Nackdelen är att det är lite längre att gå dit och mer uppförsbacke. Mer folk är det också, men knappast så det stör.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått forbi tjernet, men kan neimen ikke huske hvordan bakken er der. Generelt er det mye stein i akkurat dette området, men det er også gress innimellom.

Det går en sti litt nedenfor tjernet og i skråningen mot Øystre Repefonnbekken. På det strekket er det ihvertfall 2-3 fine gressflater å telte på. Men familievennlig er det vel ikke, men det spørs vel hva familien forventer av en sånn tur.

Jotunheimen er mitt favorittområde og for å være sikker på fremtidige turer hit valgte jeg å sette camp på Maurvangen Camping på konas første Jotunheimtur.

Det var selvfølgelig en helg med maxvær og vi gikk dagsturer og på kvelden ble det god mat og drikke inne på kafeen/restauranten.

 

Tror jeg ville satset på et annet overnattingsted med familien. Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo det som er bra med å spørre Internet, jeg ser jo bare på et kart og ser et vann som ser ut som det ligger litt fint til. Tror vi dropper det, forslaget til Johan2000 virker langt mer fristende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.