Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp av GPS, men hvilken!?


Anbefalte innlegg

Annonse

De fleste gps'er så får du opp rutevisning og kart.

 

Siden du vil ha en enkel og billig gps vil jeg anbefale Garmin eTrex 30. Denne koster 1599 på XXL, har både GPS og Glonass, fargeskjerm, støtter alle garminkart og kart fra frikart.no, lang batteritid, lav vekt og enkel å bruke. Ulempen i forhold til andre modeller er liten skjerm og ikke touchskjerm (stor skjerm tar mer batteri). Jeg har brukt min både sommer og vinter i halvannet år og er meget godt fornøyd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har brukt Garmin Montana 600 nu i noen år, den fungere supert til alle mine aktiviteter (Kajakk, ski, rødekors og fisketurer i finnmark).

Den bruker nok mere strøm pga. stor skjerm og gode kart (1: 50 000) må kjøpes men det er sikkerhet vi snakker om så...

Den har valget mellom orginal batteri eller 4 AA batteri, så det med strøm er ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg hadde tidligere en Garmin Oregon som jeg var veldig fornøyd med, men dessverre så mistet jeg den.

Er derfor på jakt etter ny.

Vurderer derfor en Garmin eTrex 30x.

Tror X'en har fargeskjerm men ellers lik den andre ?

Noen andre som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Garmin Dakota 10 jeg er godt fornøyd med (koster 1195,- i enkelte Elkjøp-butikker ser jeg) - den har touchskjerm om du vil ha det. Har funket greit for meg selv med langrennshansker e.l. Dakota er ganske lik Oregon, men er lettere og har mindre skjerm.

 

Dakota 20 har i tillegg mikro-SD-kort, samt 3-akse kompass,  barometer og trådløs ANT. Den koster ifølge prisjakt.no fra kr. 1413,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser fin og flott ut den ja men eg syns den blei noe stor, pluss at sen trekker mye strøm med den store skjermen. Nå blir min liggende i sekken for det meste, eg liker bedre å bruke kart, men i uver eller andre nødsituasjoner kan det være eit godt hjelpemiddel tenker eg.

 

Garmin 64s du tenkte at var for stor? 2,6 tommer er vel ikke mye mer enn det må være om det skal være mulig å se noe uten lupe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.