Gå til innhold
  • Bli medlem

Rondane superlight 3 camp


Adelheid

Anbefalte innlegg

Kjøpte et Rondane superlight 3 camp for en stund siden og har nå satt det opp i hagen for å se litt nærmere på det... Og jeg syntes det er et litt "slaskete" telt ...og den tynne duken syntes jeg blafrer mye mer i vinden enn det duken på ringstind (ikke superlight) gjør... Teltet står jo godt i vinden som er her på Tjøme, så sånn set står det jo bra, men hvordan vil dette bli om det regner også..

Ser for meg at innerteltet vil raskt bli veldig vått.

Er det slik at når man kjøper seg et lett telt så er det slik man må forvente?

Noen med bedre brukererfaring enn meg som har prøvd dette teltet i regn og vind??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bildet , er spesielt på langsidene det blafrer mest, og der er det heller ikke noe feste til plugger.

Ser også på heslsport sitt bildet at de også har tatt bildet når det blafrer i vinden .... Men bare i mye mindre vind

post-14924-0-34152400-1433427643_thumb.j

post-14924-0-96314400-1433427902_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være feste til plugger på langsidene. Jeg testet det faktisk nå forrige helg også i vind. Når teltet først var oppe, sto det bra ;)

Det er ikke fester på langsidene på mitt...?.?

Kan kanskje ha fått et telt med mangler ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ut som det er noen fester på langsidene (med unntak av der stangkoppene er):

http://www.helsport.no/media/catalog/product/cache/1/image/595x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/r/o/rondane_superlight_30331.jpg

Hm.. Ja da er det slik det skal være ihvertfall , men burde vært et vært feste til mellom stangkoppene.

Så tipper andre da sikkert har sydd på det selv, fordi de også irriterte seg over at det blafret sånn..

Eller så har Henrik kanskje vært i et light Rondane og ikke superlight.... Ser ut som de har fjernet feste på superlight utgaven!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i superlight utgaven, og der var det ikke noe feste utenom ved stangkoppene, men man må gå gjennom alle pluggene igjen når teltet først er satt opp.

 

Edit: Det var ikke Rondane, men fjellheimen superlight.

Endret av Henrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Skaffet også et slikt på tilbud.. Mye telt for grammene, men mer enn 2 pers er i optimistisk. Det er svært lavt, og det er kun i midten jeg kan sitte med mine 168 cm. Ja, det blir en del kondens og dukene kan lett klistre seg sammen og touche soveposen, men en kan avhjelpe det litt ved å ha døra ganske åpen. Men likevel godt lettvekts 3-4 sesongs om en unngår de mest eksponerte stedene. Hadde det vært tilsvarende tilbud på Fjellheimen superlight hadde jeg gått for det, 300 gram mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fjellheimen superlight. Det hjalp veldig for min del å sette opp teltet og så gå rundt å stramme der pluggene satt i. Spesielt i endene. Da kom ikke innerteltet borti ytterteltet i det hele tatt. Regnet en del på forrige tur men ble ikke vått i det hele tatt i innerteltet.

Skal selv høre med helsport om å sette på ekstra pluggfeste på langsiden. Det hadde hjelpt en hel del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.