Gå til innhold
  • Bli medlem

Zpacks regntøy


Anbefalte innlegg

Karakter: 4


Nettsted: http://www.zpacks.com/clothing.shtml


Positivt: lätt, materialet är starkt, hög kvalitet i tillverkningen, vattentätt


Negativt: pris, önskar "magisk" pustefunksjon


Pris: 3600

Första intryck och korta test av Zpacks Challenger Rain Jacket och Pants.

Stoffet verkar vara väldigt kraftigt och hållbart i förhållande till vikten, när jag först kände på kläderna trodde jag omöjligt att vikten uppgiven på Zpacks sidor kunde stämma, men de var till och med enstaka gram lättare än angett.

Har hittills brukt dem under en kort men intensiv regnskur, knappt en timma, det klarade de med glans. De är också gott vindtäta.

Subjektivt kan jag inte säga att jag upplever bättre andasfunktion med eVent-stoffet än diverse Tex-kläder jag testat.

Byxorna känns helt ok även vid ansträngning, men jackan börjar kännas lite klam. Jag beställde pit-zips, vilket rekommenderas då det eliminerar detta problemet så länge man inte gör extrema ansträngningar.

Reglerbara ärmar och benslut fungerar fint, liksom midjan på både jacka och byxor.

Huvan har både plus och minus, man måste dra ner dragkedjan en bit för att ta den av och på, men detta gör också att huvan följer gott med när man vrider huvudet åt sidorna. Huvan släpper igenom ljud bra.

Totalt sett är det en huva jag inte tycker om, vilket är en god karaktär, då jag brukar se på huvor som djävulens påfund. ;-)

Totalkaraktär blir 4 av 5, men om de håller sig täta och pustar som nu över tid kan detta rent av gå upp till toppkaraktär.

Priset från Zpacks brukar Joe "skriva ner" när han sänder packer, så importkostnaden blir minimal.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette høres jo svært greit ut. Kiloprisen er jo litt stiv i forhold til mye annet på markedet. Den lave vekten er helt fantastisk og det ser ut til å ta veldig liten plass når den er lagt sammen. Det jeg lurer på hvordan en sånn jakke holder ut over tid, med tanke på skuldrene og midjen ved bruk av ryggsekk. Jeg kommer nok til å gå for ett sett som dette selv.

Kontaktet Joe direkte angående import og moms da jeg bestilte noen andre produkter, og han fortalte meg også at han "senker prisen". God kundeservice hos Zpacks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også dette settet og brukt det siden i høst. En tur på Hardangervidda i fjor høst med kuling og regnvær hele dagen. Holdt meg da helt tørr. Har også brukt den på endel toppturer i vinter og den holder bra i snø, sludd og regn og foreløpig har jeg ikke merket noe tegn til slitasje. Puster også minst like bra som Norrøna og Bergans jakkene jeg har, men er mer vanntett.

 

Gir jakka 5 av 5.

 

Buksa har de samme egenskapene, men passformen er litt dårlig. Er ikke formsydd i knærne og jeg opplever at den henger litt på lårene (jeg burde muligens hatt min en størrelse større, men da hadde den blitt vel baggy). Buksa får 3 av 5 som turbukse, men som overtrekksbukse i tillegg til annen turbukse fungerer den helt utmerket.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres jo svært greit ut. Kiloprisen er jo litt stiv i forhold til mye annet på markedet. Den lave vekten er helt fantastisk og det ser ut til å ta veldig liten plass når den er lagt sammen. Det jeg lurer på hvordan en sånn jakke holder ut over tid, med tanke på skuldrene og midjen ved bruk av ryggsekk. Jeg kommer nok til å gå for ett sett som dette selv.

Kontaktet Joe direkte angående import og moms da jeg bestilte noen andre produkter, og han fortalte meg også at han "senker prisen". God kundeservice hos Zpacks.

Räknar man på priset så ligger den väl inte våldsamt högt för ett regnset, selv om det är något av en investering, det hade varit gott om det var billigare.

Det finns mängder av både jackor och byxor i norska butiker som är dyrare, selv med full tull/importavgift.

Räkna kilopris på utstyr är dumt, för eksempel är ett 11-kilos campingtält med ståhöjd är inte det bästa att ha i ryggsäcken trots lågt kilopris. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart, var humoristisk ment. Sendte en mail til Zpacks om de klarte å lage regnsettet + vindjakken slik at jeg får den samtidig med resten av utstyret. Forhåpentligvis midten av juli. Klarer de det så kommer jeg til å bestille, om ikke.... bestiller jeg vel alikavel, men får ikke brukt det på Jotunheimstien i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firman inov8 har regnkläder i samma viktklass men till ungefär halva priset.

 

Om kvaliteten är motsvarande som Zpacks har jag ingen aning om. Men det är "billigt" och kan packas löjligt litet.

Z-packs jacka ser dock mer praktisk ut än ionv8s.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Inov-8s produkter, så lenge de holder - og min erfaring er at slitestyrken til det meste av det Inov-8 lager ikke er særlig høy. Det funker veldig bra så lenge det funker, men slutter å funke ganske raskt. Jeg kjøper fortsatt Inov-8, men kun når jeg kan få det til skikkelig nedsatte priser - kortvarig glede er mindre verdt enn langvarig glede (og mer verdt enn liten glede) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inov-8-jakken virker som en typisk løpejakke. Disse er ikke spesielt romslige, har korte ermer og går ikke spesielt langt nedover baken. De fungerer godt til løpeturer, men som regnjakke på tur bør man ha noe som dekker bedre etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Tänkte uppdatera lite här, har nu brukt detta regnställ både till vardags och tur i  snart ett år, det syns inga tecken på slitage, det är fortfarande vattentätt och jag kan inte säga att det blivit någon märkbar ändring i pustefunktionen.

Toppbetyg för det, har haft ställ med traditionell vikt som varit av betydligt sämre kvalitet än detta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.