Gå til innhold
  • Bli medlem

Sy inn/justere hoftebelte som er for stort


esstrom

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har en lowe alpine sekk 75/90l. Jeg er veldig fornøyd med sekken med unntak av en ting. Hoftebeltet er for stort. Ikke veldig mye kanskje en til to cm. Jeg lurer på om noen har erfaring med å sy inn hoftebelte på sekk eller en annen smart løsning?

Nå har jeg en lue som jeg bretter dobbelt og legge mellom mage og belte. Er mest problematisk på sommer når jeg har mindre klær på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Et annet tips er å gå innom en skomaker og la vedkommende se på det.

Skomakere har maskiner og tråd som tåler stor belastning.

Jeg fikk for mange år siden fikset en toppstramme-rem på min gamle storsekk hos en skomaker på Voss. Både pent og solid arbeid som ikke kostet stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg har en lowe alpine sekk 75/90l. Jeg er veldig fornøyd med sekken med unntak av en ting. Hoftebeltet er for stort. Ikke veldig mye kanskje en til to cm. Jeg lurer på om noen har erfaring med å sy inn hoftebelte på sekk eller en annen smart løsning?

Nå har jeg en lue som jeg bretter dobbelt og legge mellom mage og belte. Er mest problematisk på sommer når jeg har mindre klær på.

 

Hei :) Eg har bala med nett det same, då eg kjøper unisex sekkar for å få store nok sekkar, men dei er for store hoftebelter på. 

Tok kontakt med Bergans, dei fiksar det med å kappe så mykje som du treng av i front på kvar side av hoftebeltet.

Av dette turde eg no kjøpe meg ein 110 l alpinist.

 

Når den kjem tilbake, tek eg den med til ein salmakar og ber vedkommande gjere det same på min Lowe Alpine som eg har det same problemet med (Lowe Alpine Expedition 75+20)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.