Gå til innhold
  • Bli medlem

"Nybegynnertelt"


-lindamarie-

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter et telt som egner seg først og fremst til enkle turer, ser ikke for meg at det blir aktuelt å dra på turer der det er meldt ekstreme vind og nedbørsmengder. Heller en til tre overnattinger i moderat vær og forhold.

 

Til nå har jeg brukt et billig iglotelt som jeg har arvet, men dette er tungt og lite stabilt, så jeg skjønner at jeg trenger et nytt. Men er usikker på hva som er et fornuftig telt.

 

Jeg går som regel alene eller med andre som har eget telt, så trenger plass til meg og to bikkjer. Har sett på Ringstind 1-2 light, er dette et bra telt for mitt bruk, og finnes det andre og bedre alternativer? Hva burde jeg som teltnovise se etter når jeg skal kjøpe telt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jag skulle föredra Vaude Power Lizard 1-2 istället för Ringstid eftersom det har mer/smartare innerutrymme.

 

Båda tälten gör annars ett bra jobb för det bruk du beskriver.

Så fremst hun ikke skal brette bikkjene som A4-ark, så blir det for lite vil jeg tro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om ho har små hunder (profilbildet hennes), og regner med ho ikke legger dem i forteltet heller. Usikker på hvor god plass det er i ringstind teltet, men den er jo dyr da. Men generelt de fleste 2mannstelt er kjekke. Jeg får fint plass til mine 3 hunder i mitt Reinsfjell, som er et tomannstelt, og da i tillegg til en person til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du er ute etter noe med veldig lav vekt.

Men utifra at du skal ha et nybegynner telt til enkel bruk, ikke noe ekstremvær så ta en titt på Marmot teltene de har på magasinet.no.

Er på tilbud om dagen også. Der får du 2 manns telt med ett eller 2 fortelt for rett over 2000,-. Vekt er 2,3-2,4 kg men synes det er helt greit i forhold til plass og pris.

http://www.magasinet.no/telt-lavvo

Ville selv sett mest på Tungsten 2P siden det har 2 fortelt. Alt LImelight 2P.

Har lignende telt fra en annen produsent selv og er veldig fornøyd med kuppeltelt med 2 fortelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Jeg hadde valgt Bergans Beitostølen 3 på Sport 1. Koster 1499,- Eller Bergans Trysil 3 på XXL som koster 1799,- men nedsatt til 1199,- Begge har vannsøyle på 5000/3000. Innerteltet er 220cm langt og basert på Bergans Compact 3. Maks 1500,- er hva jeg er villig til betale da man kan få originale Bergans Compact 3 for 2290,-

Jeg har kjøpt Bergans Beitostølen 3 da jeg foretrekker grønt telt. For sikkerhets skyld kontaktet jeg Bergans ang. mål på innertelt da det noen steder står at Compact er 210cm, men det reelle er 220cm. Da bør soveposen gå rimelig klar av teltduken, selv med Downmat 7. Fra før av har jeg Helsport Ringstind 2, som jeg utrolig nok betalte 1500,- for på XXL:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.