Gå til innhold
Staffberg

Holdbart, tynt ullundertøy

Anbefalte innlegg

Jeg har selv benyttet Brynje Super Themro i mange år, både privat og utlevert i forsvaret. Super Thermo er som tidligere beskrevet syntetisk, har også prøvd Brynjes Wool Thermo (ullnetting) men jeg liker Super Thermo produktene best.

Fukttransporten er bedre enn i ullnetting, jeg har aldri blitt kald i disse produktene. Bruker de både til trening og tur. Har flere venner som guider for ulike selskaper, disse har benyttet produktene på Grønland og på Sydpolen (og mange andre kalde steder). Årsaken er den gode fuktransporten og luftlaget nettingen skaper.   adde den syntetiske nettingen vært ubrukelig og man hadde blitt kald, hadde nok disse aldri benyttet produktene, heller ikke forsvaret. Men i dag er det mange som mener at ull er enste som gjelder. Er enig at ull er topp, men utenpå en syntetisk netting.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det over 20 år siden jeg var i kontakt med disse syntetiske brynjeproduktene, men jeg skal faktisk være så frekk at jeg skaffer meg et sett og så får vi se om jeg kommer til samme konklusjon nå, Jeg sliter ikke lenger ski og sko i fjellet for Røde kors, men nå er det bare for fornøyelsens skyld, men det har hent at jeg har blitt nødt til å overnatte ute uten at dette var planlagt, så litt realt turliv blir det nok enda en stund.

Håper ikke jeg skremte deg til å kjøpe, men dette funker. Jeg handler mine trøyer i en veldig hyggelig butikk i Vennesla, Villmarksglimt.  Her får du en handleopplevelse og Jan som driver butikken er som et leksikon når det kommer til utstyr og bekledning. Var min far som puttet på meg trøyene etter å ha blitt overbevist av Jan.

Forresten, har noen testet Brynjes Wool Themro light? Denne er testet i siste utgave av Villmarksliv og har fått god omtale . Faktisk har de testet den i 150 døgn, kanskje verdt å prøve den .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.