Gå til innhold
  • Bli medlem

1 uke vandring og fiske, start juni, men hvor ?


webhiker.dk

Anbefalte innlegg

Jeg har brug for jeres hjælp. Jeg er for tidlig på den !

Jeg skal/skulle have været på fiske-vandretur i Norge, Setesdalheine, vest eller øst for Valle (800-1000moh) fra torsdag 5. Juni og en uke frem. Jeg kan se nu at snøen ikke er helt smeltet og nok ikke når det i løbet af ugen ! Oh what a bummer.

Det er her I kommer ind. Har I nogle stensikre og "tørre" staldtips til hvor jeg kan tage hen ?

Det jeg trenger er:

Åbent landskab ala fjell eller lav, tynd skov.

Vandre fra fiske mulighed til fiske mulighed. Jeg gætter på søer/vatn (freshwater lakes). Jeg fisker light, fjeldørred etc. Ikke salmon

Nemt at få fat i fiskekort med kort varsel. Der er ikke tid til at finde og få fat i flere private grundeiere

Tørt og tilpas snøfrit, så det kan vandres med alm. vandrestøvler og så jeg kan slå mit telt op uden at det skal være på snø eller gennemvådt.

Geografisk Trondheim litt lenger nord enn moro er (kjøretid).

Og selvfølgelig modtages også med kyshånd lokale forsikringer om at Setesdalsheine når at blive vandre-bar anyway LOL

Jeg håber at I kan hjælpe mig, så jeg slipper for at ligge fast på en campingplads i dalen, med alle bilerne og uden at have glæde af rygsækken.

På forhånd tak for jeres kommentarer

Bo Seiffert, DK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Båttaxi kan du bestille f.eks. fra Jonasvollen. Sjekk Jonasvollen.no. Koster 3-400 kroner. Nei, du trenger ikke fiskeravgift i Femundsmarka, kun fiskekort: https://www.inatur.no/fiske/5111787ae4b01fe6cf1f73e8/fiskekort-for-femundsmarka-nasjonalpark

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.