Gå til innhold
  • Bli medlem

Snøforhold Rosendalsalpene


Anbefalte innlegg

Annonse

Fikk ikke brukt skiene denne helgen pga heller skralt vær, men fikk et ganske godt inntrykk av snømengdene. De er enorme for årstiden :-)

 

Så ut som det kom en god dose nysnø i helgen. Snøgrensen i de ikke solvendte sidene ligger omlag på tregrensen, ca 650-700.

Var inne i Blådalen, der er det dessverre ikke brøytet, det går å kjøre til hyttegrenden på staffivatnet/jamtelandsvatn. Derfra er det mye snøklatter i vegen, så ut som en del av og på med ski.

 

Noen bilder.

 

1) Fra Malmangernutn mot Bjørndalen, kom ned i Bjørndalen i slutten av april i fjor, da var det mindre snø :-)

 

DSC07814.jpg

 

2) Geitadalstind og Ulvanosa i Uskedalen

DSC07883.jpg

 

3) Melderskin og Juklavasskruna fra fergen.

DSC07933.jpg

 

4) Gygrastolen

DSC07967.jpg

 

 

Ser ut som om skisesongen varer en stund til  :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Det er en uke siden jeg var der nå. I Blådalen var det skiføre fra 500-600 avhengig av hvilken side man var på. Malmangernuten har vært så og si snøfri en god stund. Jeg har sett bilder fra folk som går til fots på Melderskin, der er det mye snø. Geitadalastind og Ulvanosa er fortsatt veldig hvite, truger eller ski er sannsynligvis og anbefale.

 

Kanskje ikke så lett og se på avstand, men det er 2 bilder fra Blådalen forrige helg i instagram feed-en min: https://instagram.com/espenhaag/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et bilde fra idag, tatt fra andre siden av Hardangerfjorden.

Fjellene fra venstre: Gygrastolen,Hestbottpynten (tror jeg), Juklavasskruna, Bjørndalstinder,Laurdalstind, Omnetind og Melderskin.

MYYYYE snø i fjellet  :D

DSC00034.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.