Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiske med kajakk. -Tips til steder på Østlandet?


Øyvindd

Anbefalte innlegg

Nå har jeg gått til innkjøp av en fiskekajakk (er en litt bred og åpen kajakk med katamaran-skrog). Jeg bor i Oslo, men er relativt ny i området og ikke så kjent med mulighetene her. Kajakken er litt vanskelig å dra med seg rundt, så jeg er på jakt etter en rolig elv, et vann etc. som ligger lett tilgjengelig ved en vei...

Jeg er i utgangspunktet glad i å komme meg litt unna folk og byen, men har innsett at kajakken er litt uhåndterlig inntil jeg har funnet meg en stor og stabil kano tralle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Biltema har billige og greie kanotraller. Da har du hele Marka å ta av.. Det tar for eksempel ikke så mye mer enn en time å trille fra Hammeren til Bjørnsjøen, derfra er det masse fine fiskevann innover i Nordmarka. En annen grei kveldstur er å kjøre til Movatn og trille opp til Ørfiske. I andre enden av Nordmarka/Krokskogen kan man kjøre opp til Damtjern og padle inn til Storeflåtan og Vesleflåtan. Sjekk fiskekortet hvilke vann det er lov å fiske fra båt i. (www.ofa.no)

Fjorda er flott, men ikke allverden til fiskevann. En føler seg gjerne litt "lost" i store innsjøer som Eikeren. Bølgene kan også bli høye i så store vann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt Biltema sin kanotralle, lett og grei å ta med seg i bilen og i kajakken. Problemet var at fiskekajakken ble for brei og lå ikke stødig på tralla, selv om jeg stroppet den fast. Falt av en par ganger når prøvde den. Mistenker også at katamaranskroget ikke gjør det lettere. Ble spesielt glatt når kajakken var våt. Spørs om jeg må prøve å utbedre den litt selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.