Gå til innhold
  • Bli medlem

Steikepanne med varmeveksler


Anders_G

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er på utkikk etter en steikepanne med varmeveksler. Har fått inntrykk av at jeg får en mye jevnere varme med varmeveksler enn uten, og tenkte at det må være en stor fordel ved steking. Jeg vet at det finnes ett alternativ fra Jetboil, men syns den er dyr. XXL skal ha 459, men Oslo Sportslager skal ha hele 769!

Er det noen som vet om det finnes alternativer, da med varmeveksler/fluxring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse
  • 3 uker senere...

Jeg har Jetboil pannen, og er skuffet. Denne har ikke no-slip belegg(teflon), men er kun anodisert.

Dette gjør at maten brenner seg lett fast, egg er nesten umulig å steke av den grunnen.

Wok, bacon o.l fungerer greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet er varmevekslerens oppgave å øke varmeutbyttet. Å steke med gass er vanskelig, for det meste av varmen er veldig konsentrert, og resultatet blir at det du steker brenner seg fast. For å unngå dette må du fordele varmen likt under stekepanna. Det kan du gjøre ved å bruke mer tykkbunnet stekepanne, eller å skaffe deg en varme diffuser som legges mellom flammene og panna. Har ikke sett norske forretninger tilby slike, men i USA er slike vanlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.