Gå til innhold
  • Bli medlem

What to do?


ost

Anbefalte innlegg

På lørdag kjøpte jeg et mammut light pump mat ul. Det er 560 gram, påstått R-verdi til 4,1 på gmax. Etter en natt ute, er jeg svært usikker på om det faktisk holder den R-verdien den lover. Jeg frøs natten gjennom, men i hovedsak skyldes nok dette soveposen. Samtidig sitter jeg med en følelse av at jeg ikke kjente noe særlig til isolasjonen fra underlaget. Dvs, jeg syns det til tider var kaldt under meg. 

 

Gmax har en 100% fornøyd garanti, der jeg kan ta med produktet inn og bytte til ett annet i samme produktkategori. Nå kan jeg ikke se at de har noe som frister i denne produktkategorien. Vet noen om det er mulig å bruke denne garantien til å få igjen pengene på brukt vare?

 

Jeg ser at Oslo Sportslager har Exped Synmat 7 UL M til samme pris. Dette har en påstått R-verdi til 3,1. Det er litt lavere enn hva mammuten har, men jeg aner ikke hvordan dette underlaget er eller oppfører seg. Jeg vurderer sterkt å skaffe dette uansett, og heller se om jeg kan få en tilgodelapp på Gmax. Heller tusen kroner til gode, enn et produkt jeg ikke er fornøyd meg.

 

Hva ville dere gjort? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville tatt en prat med G-max. Du er misfornøyd med et produkt du har kjøpt hos dem, og de vil at du og din bekjentskapskrets skal bruke penger hos dem senere. En prat vil kunne lede frem til løsninger som både gjør deg mer happy og som gjør G-max trygge på at de i det store og hele vil ha nok tillit og godvilje i markedet til å tjene penger.

 

(Det sagt, så ville jeg kanskje ha vurdert om det var andre faktorer som kunne bidratt til en dårlig opplevelse enn et undermåls produkt?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kontakt gmax så får du bytta. gjort det selv på ting. dette står på siden dems:

Er du ikke fornøyd med varen du har kjøpt, kan du innen 30 dager bytte til en annen modell til samme pris. Med G-Sport/G-MAX sin 100% fornøyd garanti, kan du være helt sikker på at du får riktig produkt til ditt bruk. Våre selgere er tilstede for å hjelpe deg å velge riktig utstyr. Skulle du likevel ikke bli fornøyd, kan du innen 30 dager bytte til en annen modell innenfor samme produktgruppe - selv om du har brukt produktet. Denne garantien gjelder i alle våre butikker i inntil 30 dager etter at varen er kjøpt. Kvittering må fremvises. Av hygieniske årsaker byttes ikke badetøy og undertøy (boxere, hipsters, truser ol.) 100% fornøyd garantien gjelder ikke våpen og ammunisjon. Ved bruk av 100% fornøyd garantien i nettbutikken vil vi kreditere innsendt produkt når det er satt ordre på et nytt produkt.Du må tilbake til samme butikk som du kjøpte varen i, for å benytte deg av garantien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være et alternativ å bruke et tynt, lett og billig skumunderlag under? Hadde 2 netter på mitt underlag forrige helg. Frøs første natta, la under et skumunderlag natt nr. 2 og det ble mye bedre.  Jeg tenker jeg nok kommer til å gjøre det på den måten - skumunderlaget veier 200 g, og kan brukes ute også, så det blir en grei løsning for min del i hvert fall.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er usikker på soveposen er nok den den største synderen. Det skal godt gjøres å "kjenne" isolasjon fra underlaget. En annen ting du kan vurdere er om du hadde mye luft i underlaget eller ikke. R-verdiene er nok målt med mest mulig luft (og ikke så bra liggekomfort).

 

-Arve 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er usikker på soveposen er nok den den største synderen. Det skal godt gjøres å "kjenne" isolasjon fra underlaget. En annen ting du kan vurdere er om du hadde mye luft i underlaget eller ikke. R-verdiene er nok målt med mest mulig luft (og ikke så bra liggekomfort).

 

-Arve 

Jeg kjenner fint forskjell på isolasjonen på de forskjellige liggeunderlagene mine. vært fall hvis man ligger rett på snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dette liggeunderlaget selv, og for min del er det ingenting å utsette på isolasjonsevnen. Har brukt det i telt i vinter i 6-7 minusgrader, og hadde gode netter da.

 

Det blir jo ofte nevnt at et godt liggeunderlag gjør at du kan stille mindre krav til soveposen, men det betyr ikke at du kan bruke "hva som helst" bare liggeunderlaget har R-verdi på 4. Soveposen må stå noenlunde til bruket den også. Og dersom du først ligger og fryser, tror jeg ikke du kan forvente å kjenne noen warm glow fra underlaget.

 

Nå pleier det vel ikke være noe problem å bytte varer dersom du er misfornøyd med dem (og Gmax har vel også Therm-a-rest Xtherm dersom du vil ha høyere R-verdi), men jeg tror ikke liggeunderlaget har vært problemet slik du beskriver situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.