Gå til innhold
  • Bli medlem

Exped SynMat 12 LXW


Anbefalte innlegg

Annonse

Vel.. Det er alltid noe du må kompromisse på. Kan ikke få i bøtte og spann. Selv synes jeg 7cm er mer enn nok tykkelse på et liggeunderlag. Hvilke temperaturer snakker vi om her egentlig? Vinter i lavlandet er jo sjeldent mange minusgradene, men hvis du tenker deg ut i -20 og under blir det et helt annet underlag. Hvor høy er du? Det finnes underlag som kommer i medium wide og hvis du er godt under 180 er det ikke vits å gå for et som er long wide, da holder det med medium wide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende det er stort og litt tungt, men selv sikler jeg litt etter dette basert på 12xlw:

Fiffig tresesong-løsning, og kan bruke matta med annen egnet sovepose om vinteren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 9xw ul synmat og sov utrolig godt på det på lavvotur i fjor. Tykt nok i massevis og ville jo ha bredden så dermed ble det så langt. Angrer litt på at jeg ikke tok 7mw siden bredden viktigere enn lengden, tror det også hadde vært bra. Dog jo tyngre en er jo tykkere bør det være.. Husk at det tar lengre tid å pumpe opp jo større det er. Hvorfor lager de ikke 9mw...hadde vært perfekt for oss som ikke er så lange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke prøvd svært mange andre, men jeg kjøpte Exped Downmat LW7 og er så langt veldig fornøyd det med.

veier vel rundt 1,1/1,2 Kg en plass og står oppført med temperatur ned til 24 minus. Mindre pakkevolum også. 5.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.