Gå til innhold
  • Bli medlem

Jegerprøven med njff


RTMZ

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei!

 

jeg skal ta jegerprøven i juni, og er på utkikk etter boka 'jegerprøven med NJFF'

Noen som ikke har bruk for den lenger?

Har fått med meg, at det ligger også en del tester ute på nettet. Men, har ingen linker til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.njff.no/jakt/Sider/Velkommen-til-jegerpr%C3%B8ven.aspx

Testsamling for kapittel 4,5 og 8 er lagt opp som nettbaserte tester og ligger nederst på siden. - Hvis det var disse du tenkte på?

Har ikke sjekket disse testene selv. Har jaktet mer eller mindre siden jeg var 7 - 8 år og det er mange år siden. Så jeg har aldri tatt prøven og er ikke så interessert. Er sikkert mye jeg ikke kan, men det som er aktuelt, kan jeg ganske bra. 

 

Jeg har det fra Kammert.no og jeg har forstått det slik, at det er komplette teoretiske prøver. Så hvis de du sikter til ikke er komplette, er det nok flere prøver ute på nettet.

 

Editt: Tok en raskt titt, på linken din. Det er ikke kapittler, men oppgavesamling 4, 5 og 8. Så trolig er disse tre komplette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kanskje på jakt etter ei brukt bok, men skulle du ikke finne en kjøper du boka i nettbutikken til NJFF. Har gode erfaringer med alt jeg har bestilt derifra, ganske raske er de også :)

Når det gjelder linker er de eneste jeg vil gå god for at det som ligger ute er riktig, materiellet som ligger ute på NJFF sine sider om jegerprøven og www.jegerproveeksamen.no som er miljødirektoratet sin side om jegerprøven. Her finner du en prøveeksamen som er "up to date"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at samling 4,5 og 8 ligger ut på nettet, men synes det er lettere å lese/huske noe på papir enn på nettet.

Ei godkjent bok, er også et oppslagsverk. Så selv om jeg aldri har behøvd å ta prøven (og er jeger), har jeg 2 - 3 utgaver med en del års mellomrom i utgavene. Så det kan være praktisk å eie en slik bok, spessielt for en nybegynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

jeg skal ta jegerprøven i juni, og er på utkikk etter boka 'jegerprøven med NJFF'

Noen som ikke har bruk for den lenger?

Får du ikke utdelt boka på kurset?

Jeg tok kurs i mars, og da var det inkludert. Men det kan sikkert variere frae kurs til kurs?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.