Gå til innhold
  • Bli medlem

Noem med erfaing ang. Primus Eta Power Multifuel


Anbefalte innlegg

Annonse

Har dessverre ikke erfaring med multifuel-brenneren men er veldig interessert i å høre andres erfaring jeg også. Har Primus Eta settet (Forøvrig veldig fornøyd med dette. Bra kvalitet og ikke altfor tungt når man er flere på tur) og planlegger å kjøpe multifuel-brenneren før vintern..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt multifuel settet noen år, men en tidligere versjon enn den som selges nå, så vidt jeg kan se. Bruker den som regel med gass men har også kjørt den med bensin i høye fjell og vinterstid. Veldig fornøyd med settet. Varmer raskt, kanskje på grunn av kjelen med varmeveksler. OBS Flere har advart mot å fyre med denne i telt uten å lufte godt.

Jeg bruker en vindskjerm når det blåser og en aluminiumsplate under brenneren for å unngå å sette fyr på underlaget. Ødela en brenselslange da lyngen under brenneren tok fyr og jeg ikke fulgte med. Mitt sett ble levert med en bæreveske så slipper å få sotflekker over alt i sekken. 

 etapower-mf-300x300.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme (ældre) udgave som ibenfeldt. Den har låg/stegepande af metal. For at bruge den som pande må man demontere vindskærmen. Den nye udgave har bare et plastiklåg. Eta-power multifuel (uanset om det er den nye eller den gamle udgave) er ikke så god til at finregulere ved lav effekt, da reguleringsventilen sidder på pumpen og regulerer på væskeformigt brændstof. Jeg har haft en anden benzinbrænder en gang (Snow Peak), som havde en afstængningsventil på pumpen og en separat reguleringsventil på selve brænderen, som regulerede på fordampet benzin. Med den reguleringsventil regulerede den lige så fint som de små kompakte gasbrændere.

 

I midten af marts i år deltog jeg på en organiseret tur i Rondane, hvor arrangøren stillede brændere til rådighed for alle deltagere. De havde netop købt 3 stk. Primus eta-power i den nye udgave, som Stig Erik Olsen linker til. Vi havde lidt problemer med at få dem til at fungere ordentligt. Det kan skyldes, at nogle af deltagerne ikke havde erfaring med multifuelbrændere og derfor forvarmede mere end nødvendigt, så brænderne sodede. Det kan også skyldes, at vi brugte almindelig motorbenzin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.