Gå til innhold
  • Bli medlem

Telt til fattig student


Fersk fjellgeit

Anbefalte innlegg

Bergansteltet (Trysil) ligner veldig på et annet fra Bergans: Compakt 2. Dette har jeg selv og er strålende fornøyd. Litt lite fortelt for matlaging, men var vært pottetett selv i realt drittvær. http://www.magasinet.no/display.aspx?menuid=10092&prodid=21256&gclid=CK2rifDp0MUCFaLbcgod5GIAcA&gclsrc=aw.ds

Jeg ville heller valgt Trysil framfor tvilsomme billigtelt fra Biltema. Du bør helst ikke få ødelagt din første tur av et dårlig telt, det kan lett sette en stopper videre friluftsliv. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med nytt telt! Tidligere var det en studentforening for tur/fjellfanter i Bergen, de hadde endel utstyr og telt og div til utlån til fattige studenter. Kanskje det finnes enda, om du trenger å avansere litt utover? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg den veldig lykkelige eier av et Bergans Trysil-telt. Fikk se det oppslått i butikken og ble faktisk positivt overrasket over størrelsen i forhold til hva jeg hadde forventet, så dette tror jeg blir helt perfekt. Nå kan ikke sommerferien (og godværet) komme fort nok!

 

Igjen, tusen takk for alle innspill! :-)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et helsport Nordmarka 3 som er lite brukt du kan få kjøpe for 750 kr plus frakt

Litt sent kanskje

 

Da er jeg den veldig lykkelige eier av et Bergans Trysil-telt. Fikk se det oppslått i butikken og ble faktisk positivt overrasket over størrelsen i forhold til hva jeg hadde forventet, så dette tror jeg blir helt perfekt. Nå kan ikke sommerferien (og godværet) komme fort nok!

 

Igjen, tusen takk for alle innspill! :-)

Men det er kanskje noen andre som trenger et greit telt til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for billigste alternativ, og turer under tregrensa (ved usikkert vær)første sesong. F.eks roskilde fra Biltema til 149 kr. Hvis teltlivet fenger vil du etterhvert opparbeide nyttig erfaring om hvilket telt som passer ditt bruk, og gjøre et mye bedre valg hvis du en gang oppgraderer. Er kvaliteten på teltet så som så, kan du slå opp en tarp eller presenning over og holde både deg og utstyr tørt.

Jag har ett sånt, fast med annat varunamn på. Rekomenderas endast till erfarna som förstår tältets begränsningar. Känner man till tältets begränsningar och kan planera för det så fungerar det helt OK. Men det tål regn dåligt.

 

XXL brukar ha något mer riktigt 2-dukstält för ca 1000NOK. Ett klart bättre val, specielt i händelse av regn (vilket man nog får se som troligt i Norge).

 

Annars är brukt-marknaden en bra lösning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.