Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellsko til vandretur med sekk (hva med Crispi Skarven?)


tjovemilla

Anbefalte innlegg

Jeg skal på en lengre vandretur i sommer på ca. 3 uker. Til dette har jeg funnet ut at jeg trenger nye sko da de gamle (Crispi Besseggen) ikke lenger hverken er vanntette eller spesielt støttende rundt ankelen. Jeg har kikka litt på ulike merker og sko, uten å prøve de vel å merke. Er det noen som har noen erfaring med Crispi Skarven? Dersom noen har erfaring med denne skoen, hadde jeg blitt glad om dere kunne svare meg på dette:

 

- Har den god ankelstøtte? (har aldri vært fornøyd med dette på Besseggen-skoen selv om disse også har ABSS-systemet)

- Er den hard i sålen inni etter å ha gått en stund?

- Varer den en stund selv med "tøff" bruk?

 

Noen som evt. har en annen sko de kan anbefale? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg har kun brukt Skarven, og synes den gir utmerket ankelstøtte. Den var litt for stiv i starten, så den bør gås litt inn om du skal gå i litt bratt terreng(spesielt problematisk nedover).

Jeg forstår ikke helt hva du mener med "hard i sålen inni".

Sålen varer ikke lenge. Den har veldig myk gummi, og folk som går mye tur sliter disse skoa ut innen 1.5-2.5 år.

Litt i minste laget i mine øyne.

Hadde ikke det vært for at sålen varte så kort, så hadde jeg ikke hatt noe vondt å si om Skarven.

Når det er sagt, så vil jeg sterkt anbefale deg å prøve litt sko i butikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt hva du mener med "hard i sålen inni".

Sålen varer ikke lenge. Den har veldig myk gummi, og folk som går mye tur sliter disse skoa ut innen 1.5-2.5 år.

Litt i minste laget i mine øyne.

 

Hei, og takk for svar!

Med det mener jeg at enkelte sko jeg har hatt har opplevdes å være veldig harde å tråkke på etter en stund, slik at man blir gåen under føttene. Det gjør man kanskje strengt tatt etter å ha gått en stund uansett, men noen sko er bedre enn andre på dette området.

 

Det er litt i minste laget, ja! Hva er det som helt eksakt slites på sålen da? Begynner den å lekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for svar!

Med det mener jeg at enkelte sko jeg har hatt har opplevdes å være veldig harde å tråkke på etter en stund, slik at man blir gåen under føttene. Det gjør man kanskje strengt tatt etter å ha gått en stund uansett, men noen sko er bedre enn andre på dette området.

 

Det er litt i minste laget, ja! Hva er det som helt eksakt slites på sålen da? Begynner den å lekke?

Jeg kan ikke si jeg har opplevd de problemene du nevner med hard såle, men så skal det sies at jeg veier langt mer enn snittet her, så det kan gi meg en annen opplevelse enn andre.

Det jeg mener med at sålen slites, er at knastene under skoa slites vekk, og man sliter hull i skotupp/kalosjering. Jeg kan ikke si jeg har fått spesifikke lekkasjer enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på en lengre vandretur i sommer på ca. 3 uker. Til dette har jeg funnet ut at jeg trenger nye sko da de gamle (Crispi Besseggen) ikke lenger hverken er vanntette eller spesielt støttende rundt ankelen. Jeg har kikka litt på ulike merker og sko, uten å prøve de vel å merke. Er det noen som har noen erfaring med Crispi Skarven? Dersom noen har erfaring med denne skoen, hadde jeg blitt glad om dere kunne svare meg på dette:

 

- Har den god ankelstøtte? (har aldri vært fornøyd med dette på Besseggen-skoen selv om disse også har ABSS-systemet)

- Er den hard i sålen inni etter å ha gått en stund?

- Varer den en stund selv med "tøff" bruk?

 

Noen som evt. har en annen sko de kan anbefale? :D

Hvorfor kjøper du deg ikke et par nye bessegen sko om du var fornøyde med de? :D Ser ut til at XXL har igjen på lager både her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var vel egentlig aldri helt fornøyd med dem siden de har en søm som går over toppen foran som har lett for å gå opp --> lekkasje. I tillegg synes jeg de gir dårlig ankelstøtte. For lettere turer, er de gode, men for lengre turer med sekk og en del myr/vann i kombo med fjell, har de vist seg å være mindre bra etter min mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crispi har jeg ingen erfaring med men jeg er veldig godt fornøyd med mine Alfa Tinde støvler, har brukt dem mer eller mindre året rundt de siste 3-4 årene. Man begynner jo å se at de er brukt men fortsatt vanntette og med godt mønster under. Med en runde impregnering i ny og ne er de bedre enn nye (slipper å gå de inn på nytt). Jeg synes de har god støtte, men de må gås inn, de er stive i starten. 

 

edit: Er jo ikke mye vits å anbefale noe det ikke ser ut til at man får tak i lenger, med mindre man bruke str. 36 og kan kjøpe de på restesalg hos magasinet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.