Gå til innhold
  • Bli medlem

2 dagers tur i indre østlandet, uten ski.


Jushekaggen

Anbefalte innlegg

Hallo folkens. Dette er første innlegget mitt her på forumet, så jeg prøver å tråkke varsomt sammenlignet med andre forum.

Jeg har tidligere vært i andre forum relatert til andre hobbyer, og til refleksjon fra disse er jeg veldig imponert over hvor hyggelig folk svarer her.. Det er en god start.

 

Til temaet.

Jeg ønsker å ta med min bedre halvdel på tur i det indre østland nå i helgen. Har forhørt meg litt rundt, og det høres ikke ut som det er noe håp for en fjelltur uten ski på beina.

Er det noen som vet om ett fjell, en dal, ett større vann, eller ett sted jeg kan ta meg en todagers tur?

Som dere skjønner er jeg ingen viderfaren mann i fjellvandring, men litt basic har jeg.

Om noen vet om en fin dagstur i slike områder tar jeg gjerne imot tips om det også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke at jeg har vært der selv i det siste, men jeg ser på FB-gruppa for Blefjell (Numedal) at flere har tatt beina fatt innover. På Skrim (ved Kongsberg) er det visst også gode muligheter uten ski på beina.

Tillegg: Ser nå at du holder til på Gjøvik. Da blir nok Blefjell og Skrim litt langt å dra for en todagerstur ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tok turen til Storfjorden i valdres, Det var igjen noe snø inne i fjellet, men var fint å gå langs vegene der innover i fjellet :)

Har for øvrig kjørt opp til Gjendesheim å sett hvordan det ser ut der, og hvis man venter i ca 1 mnd til er det fint å ta turen innover der til fots nå :) Da blir det nok noen dager med vandring rundt vannet der :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.