Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva gjør man på 17. mai


REs

Anbefalte innlegg

Annonse

Markaturer har stått på programmet her i mange år etter at ungene ble store. Har også vært utenlands et par ganger på 17. mai, og det er også årets plan. Berlin venter. Hadde det ikke blitt storbyhelg i år, hadde nok turen gått til hytta for turer i nærområdet der. Byen skyr jeg som pesten på 17. mai. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker å tilbringe helgen i skjærgården på en holme speidende utover havet. Kanskje over et bål med en kasserolle småsei til trekking. 

Båtliv kombinert med telting fungerer bra.

Selve 17 mai må vi nok gå i tog som folk flest så ungene får den norske "is og pølser - tradisjonen inn i blodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.mai har vært familie og barn i alle år, tog og grilling. I år rømmer vi landet.

Det har jeg, i lang tid, forsøkt å gjøre i jula, men når mann har gamle foreldre og svigerforeldre som sutrer og lurer på hva de skal finne på i jula hvis vi reiser bort så er det ikke så enkelt.

Men det er nok lettere å finne et land som ikke feirer 17 mai enn å finne et land som ikke feirer jul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mia maria da....... Her nede er et perfekt lys klokken kvart over 11 på kvelden og så pleier det å være ca 15 pluss og da er opplevelsen ekstra stor når fyrverkeriet går i lufta.

 

Hi hi hi. ;) Her krysses det fingre for at jeg enten får kort oppdrag, eller langt mellomrom imellom dem, sånn at jeg rekker en tur utpå. (y) Men vi venter visst knallvær, så da er det lite sannsynlig, da går mest trolig hele dagen til jobb. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nyoperert kne blir det nok hjemme i år. Hadde store planer om å tilbringe helga i skauen med fluestanga men operasjonen ble flyttet frem og da må en nesten bare hive seg rundt. Men neste år, DA, da blir det solitude in the deep wilderness, Peace of mind. Men god feiring der ute hvor dere enn feirer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Det har jeg, i lang tid, forsøkt å gjøre i jula, men når mann har gamle foreldre og svigerforeldre som sutrer og lurer på hva de skal finne på i jula hvis vi reiser bort så er det ikke så enkelt.

Men det er nok lettere å finne et land som ikke feirer 17 mai enn å finne et land som ikke feirer jul. 

Kjenner meg godt igjen - de spiller på samvittigheten. Svigerfar holder seg inne hver 17.mai, derfor kan vi reise bort. Heller ingen barn i tog i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg ikke har gått i 17. Mai tog på flere tiår.

Ikke å kikker på dette heller, annet enn hvis tv står på.

 

Har heller tidligere vært ute i øyene, på helgelandskysten, letter rak som man kaller dèt.

Rak kan være alt fra bedre materialer, stokker fra Russiske skip som har passert, trålerkuler, "Russerkork, plastkanner, trekasser og mye annet.

Også Tau som kan være brukbart.

 

På en måte er dette gjenbruk, samtidig som man rydder litt opp, selv om mesteparten blir liggende igjen.

På private skjær har jeg tidvis samlet sammen lort og skitt og brent dette.

Noe utslipp ved brenning, særlig der plast og oljedunker inngår, men dyr og fugler slipper å få i seg denne plasten eller sette seg fast i denne.

 

17. Mai i år blir vel en hjemmedag, båten er på land enda og været er ikke lovende.

Har blitt "eldre" og skal bedre vær til før at jeg forlater boligen.

 

At 17. Mai tog ikke er av interesse, kan komme av trange nysko som barn og barnetog som gikk i timer.

Dette ble gjentatt i militæret på rekruttskole, der utmarsjer på flere mil med trange lærstøvler gav avsmak.

 

Kanskje jeg drar inn til fritidsbolig, rydder litt og raker til helga og heiser en vimpel med det Norske flagg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Kjapp frokost

2. Utskiping av skolebarn til det store toget i Oslo, vurdering av vær og hvorvidt de andre barna skal se på toget i sentrum, eller bare være hjemme og leke

3. Sen lunsj/middag

4. 17. mai markering i nærområdet med standard opplegg fra kl.17.00.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.