Gå til innhold
  • Bli medlem

Sommerferietips


CarlHenrik

Anbefalte innlegg

Hei

Trenger litt tips til sommerferien. Jeg skal på tur(er) i vårt flotte land i sommer sammen med en venninne som jeg håper blir litt mer.

Vi jobber begge i skoleverket, så tid er ikke hovedproblemet. Vi bor begge i Oslo området og jeg har hytte på Beitostølen, så tenker at utgangspunkt er fra disse stedene. Lengste vi kommer til å strekke oss er til Trondheimstrakte og ut mot vestlandet.

Vi har snakket om rafting/juving i Sjoa (Driva er også et alternativ ). Ridetur (noen som har erfaringer? Anbefalte områder), fjellturer (har litt oversikt over Jotunheimen, men tips og forslag tas imot med stor takk). Andre forslag er også spennende.

Vi er begge unge og aktive i hverdagen og liker å bevege oss inn naturen. Bruker gjerne DNT, men ikke fremmedet for flere netter i telt.

Takknemlig for tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke prøvd selv, men har fått varme anbefalinger om Kvistli.no når det kommer til rideturer.... Og er du først i dette området kan du jo kombinere med f.eks rafting i driva, trekanten i trollheimen, snøhetta.... Mulighetene er mange:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd selv, men har fått varme anbefalinger om Kvistli.no når det kommer til rideturer.... Og er du først i dette området kan du jo kombinere med f.eks rafting i driva, trekanten i trollheimen, snøhetta.... Mulighetene er mange:-)

Jeg har vært på ridetur med kvistli og det anbefales aboslutt!  Utrolig trivelige folk og superbra opplegg (og selvsagt snille hester:-)). De har flere turer med lavvo overnatting i fjellet eller alternativer (litt dyrere) med hotell/hytter.  For samme type rideturer har jeg også vært med Dyrhaug i Sylane der en bor på DNT hytter (og tilsvarende i Sverige).  Også veldig bra - litt større grupper.  Begge disse turene er dog for folk som er erfarne ryttere!  De bruker islandshester som jo er supre fjellhester.  Kan en ikke ri i utgangspunktet ville jeg nok prøvd en kortere tur eller tur der en bor fast.  Både Kvistli og hjerkinn fjellstue tilbyr i alle fall dette+mange andre steder.  Koster jo litt mer enn å gå da...

(Da jeg var på tur med Dyrhaug var det noen av deltagerne som ikke hadde ridd så mye før turen - de fikk seg noen ubehagelige overraskelser i form av gnagsår på rare steder (du sitter i salen i mange timer daglig - sier ikke mer...) - husk sinksalve;-))

 

Trekanten  i Trollheimen er en superfin (gå)tur med betjente hytter.  Kanskje ta en dag ekstra på Trollheimshytta å gå til Snota på dagstur;-)  Ellers er det jo uendelig mange turer en kan gå.  Ta en tur innom turistforeningen i Oslo (om ikke kontor i lillestrøm?) og få tips der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.