Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilket telt er dette?


Anti

Anbefalte innlegg

Annonse

Om det er fra "Basecamp" ville jeg hoppet over, selv om det abre koster 800,-

Hadde et selv, 3 manns tunnell tenker jeg, var ikke spesielt bra og havnet i en Fretex boks da jeg flyttet sist. Innerteltet henger og slenger og teipen tover sømmene var løs i alle ender.....

Kan kanskje brukes som festival-telt. En festival.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt hende det er Basecamp Nordkapp. Basecamp hadde ofte mørkere duk men de hadde noen modeller som ligner det på bildet.

Har selv et basecamp telt men det er av de billigste modellene med glassfiberstenger og bunn som "bråker". Brukt både sommer og vinter men det ble pensjonert da jeg skaffet med bedre telt.

De hadde et par modeller som var klart bedre med alustenger, normal bunnduk etc. I forhold til pris så var de ikke så ille. vekt var jo høyere enn dyre merketelt men som en inngangsbillett til friluftslivet var de greie.

Noen jeg kjenner hadde et slikt men husker ikke om det var Nordkapp eller om det het noe annet. Greit utstyrt telt med stormmatter etc. De lufter litt dårligere enn gode telt

Som telt til sommerbruk og ike i høyfjellet vil det nok fungerer greit så lenge det ikke har noen skader. 800 er jo en rimelig pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @afe tror du har rett i at det er samme merket som i tråden du nevnte. Da er det altså et helsporttelt - veldig likt Spitsbergen i utforming(?) rett og slett et røverkjøp- bare synd jeg allerede har svea i boden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ett Svea Camp 3 fra Helsport, søkte etter bilder på google og fant denne bloggen. 

http://lenesintur.blogspot.no/2014/01/vintertelting-pa-alnes.html

 

bare og bla litt nedover

 

 

Så selgeren på finn.no har jukset litt? "Lånt" et bilde av et Helsport Svea, som ikke er det teltet hun selger. Basecamp Nordkapp er et mye rimeligere, og sannsynligvis av dårligere kvalitet, enn Helsport-teltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.