Gå til innhold
  • Bli medlem

Jukser butikkene med prisene før salg? (Splittet)


Mrplaff

Anbefalte innlegg

Dette er vel kanskje det motsatte av et tips om røverkjøp, men jeg prøver:

Solid prisøkning på telt etc hos XXL i det siste, nærliggende å tro at de "varmer opp" til vennefest med 25 % på de nye prisene...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er vel kanskje det motsatte av et tips om røverkjøp, men jeg prøver:

Solid prisøkning på telt etc hos XXL i det siste, nærliggende å tro at de "varmer opp" til vennefest med 25 % på de nye prisene...

Skulle kjøpe telt til 5500 nok men så ble prisen skrudd opp til 6500... Er fortsatt uten telt...

Har abbonnert meg på nyhetsbrevet. Når jeg kikker på nettet ser jeg at vennefesten er i slutten av juni eller tidlig november. Kan vel ikke vente sååå lenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsport sine lårings som jeg så før helgen til 199,- hos xxl. no kostet i helgen (og nå) kr 249,-. 

 

25% økning det!

 

Ikke et produkt jeg trenger akkurat nå, men tenkte jeg skulle bestille meg et par siden de var så billig. (Billig er det jo fremdeles, sånn sett, men noterte meg nå prisøkningen bak øret likevel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok bilde av varen deres i nettbutikken noen uker før jeg reiste ned til XXL ifjor på venners fest med 25% nettpp med dette i tankene. Konfronterte de med prisøkningen på Helsport Fjellheimen SL. Så først så slo de 25% rabatt på 6990 kr som prisen på teltet var også trakk de fra differansen til prisen på 5790,- som de hadde et par måneder tidligere.(dette blir jo egentlig feil, men det får de ta på sin kappe :)) Det ble sånn ca nøyaktig 4000kr til slutt!

Kan være dette trikset funker fortsatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok bilde av varen deres i nettbutikken noen uker før jeg reiste ned til XXL ifjor på venners fest med 25% nettpp med dette i tankene. Konfronterte de med prisøkningen på Helsport Fjellheimen SL. Så først så slo de 25% rabatt på 6990 kr som prisen på teltet var også trakk de fra differansen til prisen på 5790,- som de hadde et par måneder tidligere.(dette blir jo egentlig feil, men det får de ta på sin kappe :)) Det ble sånn ca nøyaktig 4000kr til slutt!

Kan være dette trikset funker fortsatt :)

Synd jeg ikke gjorde det.. Tror ikke de kommer til å skru opp enda mere. Teltet er 1000 nok billigere på DNT nå.. Får vel ta en tur innom DNT sin butikk ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd jeg ikke gjorde det.. Tror ikke de kommer til å skru opp enda mere. Teltet er 1000 nok billigere på DNT nå.. Får vel ta en tur innom DNT sin butikk :wink:

Og da har DNT også skrudd opp prisen med en tusenlapp.... og XXL svarte med en stigning på kr500...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XXL justerer på prisene hele tiden. De rekker sjelden oppdatere alle priser i butikk så noen ganger rett etter prisøkning på nett kan det være billigere i butikken. Men som regel er det motsatt at nettprisen er rimeligst. Derfor greit å sjekke pris på nett før en drar i butikken. Da matcher de nettprisen. Tar du bare en vare og går til kassa kan du fort betale for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte Norrøna Trollveggen 45l sekk på XXL (Sandvika) for noen dager siden. Mener det stod 1495 kroner på hyllen. 1195 kroner ble prisen når strekkoden ble lest i kassen. Jeg ba om internettpris og fikk den for 949 kroner. (intersport ville ha 1600)

 

Både et godt kjøp (håper jeg) og et bevis på at prisene på XXL ikke alltid er helt helt konsistente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte telt i fjor nordpå, noen få timer senere var det nesten to tusen dyrere samtidig som noen her sørpå senket prisen tilsvarende.

Kjøpte en skriver sist uke. Lavest pris på nett 799, Expert butikk på nett 890, hyllepris Expert 1499. De skal være billigst, så jeg ga 799.

800 kroner i avslag. Lurer på hva svigermor på snart 90 eller andre som ikke surfer rundt på nett, må betale.

Kjøp komfyr, og få sykkel oss Lefdal, eller bonuspoeng  på fly som det var et annet sted.

Det blir helt umulig å handle om jeg ikke har alle oppdaterte priser med meg hele  tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.