Gå til innhold
  • Bli medlem

Sleeping Mat Extreme, liggeunderlag 71° Nord


Anbefalte innlegg

Noen erfaring med dette liggeunderlaget? 349 nok på XXL. 

 

Solid underlag som egner like bra på sommer som på vinter. Underlager isolerer godt selv på snø og har lukkede porer slik at det ikke trekker vann.

Spesifikasjoner:
- Størrelse: 183x51x1,4 cm  
- Vekt: 620 g 

 

Og hva med Clas Ohlson sin asaklitt til 109 nok.

-størrelse 180*50*1.4 cm

-vekt 400g

 

Asaklitt underlaget er mye billigere, lettere og har samme tykkelse som bergans liggeunderlag.

Endret av RTMZ
La til link.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den der asaklitten er veldig billig... Vanskelig å rulle både ut og inn, veldig glatt og ikke veldig komfortabel. Ikke noe jeg anbefaler...

Kjenner ikke til det bergansunderlaget, men hvis det er laget av ssamme stoff som bamse ville jeg ikke nølt med å kjøpe. Det er en helt annen kvalitet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Jeg har Bergans underlaget, men oppgitt bredde stemmer ikke. Mitt er 57,5 cm. Jeg har også Ajungilak Bamse, men kan ikke se at det er noen forskjell med unntak av navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Bergans underlaget, men oppgitt bredde stemmer ikke. Mitt er 57,5 cm. Jeg har også Ajungilak Bamse, men kan ikke se at det er noen forskjell med unntak av navnet.

 

Jeg syntes at det så mye større ut enn oppgitt. Det stemmer nok med 57cm. 

 

edit: Ser at den er faktisk 60cm i bredde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Godt fornøyd med Bergansunderlaget. Mykt å ligge på, isolerer godt. Mitt har fått noen rifter, men det skyldes at jeg fester det vertikalt bak på sekken under marsj, og er ikke alltid like forsiktig når jeg dumper av meg sekken i pausene. Blir vått på overflaten naturlig nok,dersom det blir eksponert for regnvær, men virker ikke som om vannet trekker innover. På vinteren gir det god isolasjon alene, helt konge sammen med reinskinn :phone: Bredden er 57,5 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Bergans sammen med Thermarest lite. Sammen blir det en uslåelig kombinasjon av mykhet og varme, men alene blir den noe hard syns jeg. 

 

Thermarest oppblåsbart er kanskje 1meter langt og dekker overkroppen. Bergans sitt kan du ta ut av teltet og bruke ved bålet eller i solsiden uten å tenke på at det kan punktere

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også tenkt å bruke det sammen med mammut selvoppblåsbar liggeunderlag. På vinteren ligger mammut sitt liggeunderlag nederst, og på sommeren ligger den øverst for å unngå punktering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt noen av disse:http://www.biltema.no/no/Fritid/Friluftsliv/Bo-og-sove/Sovepose-og-liggeunderlag/Liggeunderlag-2000020341/ som jeg bruker som gulv i teltet med oppblåsbare underlag oppå. Det er de billigste 60cm underlag jeg har funnet. Har nettopp kjøpt et nytt 3-mannstelt, og skal skjære til noen underlag for å få et komplett heldekkende gulv til vinterbruk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt noen av disse:http://www.biltema.no/no/Fritid/Friluftsliv/Bo-og-sove/Sovepose-og-liggeunderlag/Liggeunderlag-2000020341/ som jeg bruker som gulv i teltet med oppblåsbare underlag oppå. Det er de billigste 60cm underlag jeg har funnet. Har nettopp kjøpt et nytt 3-mannstelt, og skal skjære til noen underlag for å få et komplett heldekkende gulv til vinterbruk

XXL selger omtrent samme liggeunderlag til 39 nok.

http://www.xxl.no/villmark/soveposer-og-underlag/liggeunderlag/phoxx-sleeping-mat-liggunderlag/p/1090393_1_style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Er det noe forskjell på Bergans Sleeping Mat Extreme (tilbud til 249,- på XXL) og Mammut Bamse Extreme? 

Har to Mammut Bamse fra før, men tenkte på supplere med to til så vi dekker hele bredden i "familieteltet" (Wiglo 4). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen87 skrev (23 minutter siden):

Er det noe forskjell på Bergans Sleeping Mat Extreme (tilbud til 249,- på XXL) og Mammut Bamse Extreme? 

Har to Mammut Bamse fra før, men tenkte på supplere med to til så vi dekker hele bredden i "familieteltet" (Wiglo 4). 

Samme greiene, eneste forskjell er fargen 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.