Gå til innhold
  • Bli medlem

Optimus terra weekend HE vs. Urberg cooking set


RTMZ

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Noen her som har erfaring med disse? skal på en to-ukers telttur i sommer med 2 personer.

 

Urberg (229 nok)

 

Material: Hårdanodiserad aluminium
Vikt 497 g
Vikt litet set: 227g

Packmått: 16x 13 cm
Packmått litet set: 16x 11 cm

Volym kastrull 1: 1,3 L
Volym kastrull 2:1 L
Volym kastrull 3:0,8 L
Volym kastrull 4: 0,6 L

 

Terra Weekend HE (309nok)

 

  • 0,95 liters kasserolle med varmeveksler og mål
  • Stekepanne som også fungerer som lokk
  • Mesh oppbevaringspose
  • Vekt: 275 gram
  • Mål: 12,4 x 16,5 cm 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

 

Jeg har et terra weekend sett. Det fungerer fint til å koke vann med, men synes at for matlaging blir den både for liten og at belegget ikke er spesielt non-stick.

 

Jeg har også en Primus etapot 1.8 liter kjele (gammel type), og den er jeg mye mer fornøyd med. Fin størrelse for to, mål på innsiden, bra non-stick, varmeveksler og 370 gram. Etapoten finnes også i flere størrelser (1 og 3L).

 

Men hvis du vil prøve terra weekend settet, så har jeg et pent brukt et som du kan få hvis du vil (det ligger bare og støver ned uansett).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du spise de to ukene? Jeg er ihvertfall avhengig av ei stekepanne av anstendig størrelse og en kaffekjele.

Edit: Det Terra Weekend settet er knøttlite, og egner seg ikke til noe slags matlaging. Kun vannkoking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første uka spiser vi kun frysetørket mat til lunsj/middag og havregrøt til frokost.

Den andre uka er vi nærme 'sivilisasjonen' og da kan vi handle mat her og der, og spise ordentlig mat ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til koking i små porsjoner er jeg veldig fornøyd med Optimus Terra Weekend HE. Nonstick-belegg for koking er ikke særlig kvalitetskrevende... Å bruke lokket som stekepanne er nok mulig, dog ikke særlig praktisk - trenger du å steke ting, ta med deg en stekepanne med en ordentlig diameter og med bedre belegg.

 

Skulle reisefølget ha vært 1-2 personer, ville dere ha vært godt hjulpen med Terra Weekend HE første uken, 8 dl vann holder til to poser frysetørret mat, men for 3 porsjoner går det ikke med èn koking. Påfølgende uke måtte dere nok uansett hatt noe mer å kokkelere med.

 

Selv har jeg kokt opp en smashing kyllinggryte (thai red curry med mesteparten ordentlige ingredienser) med Terra Weekend HE på toppen Svea 123R som en enpersonsmiddag - kjelen var breddfull, og da den var tom, var jeg blid og mett :-) Er dere tre, kjøp noe større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en stor forskjell i gassforbruk og koketid med/uten varmeveksler?

Kunne godt prøvd det. Hvor mye er frakt? Bor i Trondheim :-)

 

Det er 60kr i frakt med posten. Hvis det høres greit ut, så kan du jo gi meg adresse din på en melding, så sender jeg det så fort jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.