Gå til innhold
  • Bli medlem

Stoff til anorakk?


Halkatla

Anbefalte innlegg

Har lyst til å sy meg en anorakk og vurderer i utgangspunktet å bruke EtaProof (en type bomull som er vind- og vannavisende), men når man må bestille denne fra utlandet med frakt og toll og greier - og stoffet selv er ikke billig i utgangspunktet - blir det plutselig veldig dyrt, så jeg lurer på om det finnes noen billigere alternativer?

 

Det behøver ikke å ha vannTETT, men noe som tåler en lett skur uten å bli gjennombløtt hadde vært fint. Vil heller ha noe som puster bra men som ikke er helt plastposetett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 måneder senere...

prøv:" extremtextil.de" Tysk e-butik som har mange interessant tekstiler til egenfabrikation

Jeg har syet flere anorakker i Ventile, ægyptisk bomuld og kraftig Goretex. Jeg foretrækker Goretex da den "puster" bedst og vejer mindst.

du kan også søge efter det engelske produkt: Ventile, men det er ret dyrt.

god fornøjelse

med venlig hilsen

Allan Haagen Petersen

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hej Steino

det er sikkert OK, det Ventile- stof du har. hvis du vil have det helt vandtæt må du sy det i 2 lag ligesom Spitfirepiloternes flyverdragt under ww2. de kunne holde vandet ude i 1-2 timer hvis de landede i den engelske kanal.

Ventile bliver ret stift når det bliver vådt og bomulden "lukker" sig og den er ikke hurtigttørrende. jeg har hørt at den kan blive helt stiv i frostvejr, hvis den er våd. 

Bortset fra det er det noget fint tekstil.

venlig hilsen

Allan

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.