Gå til innhold
  • Bli medlem

Lofoten - Fisking og telttur!


oDDi

Anbefalte innlegg

Tjohei. Jeg og min turkompanjong har tenkt oss ett godt stykke nord, nemlig Lofoten. Planen er simpel, 2-4 dagers gåtur, hvor man kan gå i fra vann til vann for å prøve seg på litt fiske. (Ørret/Røye) Finnes ikke kjent i området, alt er av interesse. Noen tips til plasser/områder vi bør dra mottas med stor takknemlighet, planen er å dra på sensommren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Solbjørnvatnet på Moskenesøya har en bestand av stor og fin ørret. Det er et stort vann, og dere bør ha båt. Det kan dere leie for en overkommelig pris, ta kontakt med Berres Bil og Båt på Ramberg.

I vannene ovenfor Nusfjord har jeg fått ørret, men jeg tror ikke det er storfisk der. Noen sier at det er bra fiske i det lille tjernet Rusvatnet (det ligger på nordøstsiden av Solbjørnvatnet, på andre siden av fjellet Tekoppstetten), men jeg har ikke prøvd der selv.

 

Det er mange flotte vann i fjellene mellom Reine og Å, men jeg vet ikke hvordan fisket er der.

 

post-8333-0-54843600-1430340585_thumb.jp

 

post-8333-0-39727800-1430340617_thumb.jp

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solbjørnvatnet så spennende ut! Hvordan er det å ta en natt eller 2 i telt langs med vannet om det skulle vise seg å være bett?

 

Fant også det jeg tror er en fin rute rett ovenfor Svolvær, Nedre Svolværvatnet, Øvre Svolværvatnet, Stornøkkvatnet - Hørt noe om disse vannene? Jeg er ikke bortskjemt med stor fisk, så alt over 500gr er helt konge :) Om ikke annet, så sku en tru at turen i seg selv er ei gulerot :)

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.