Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til liggeunderlag?


Anbefalte innlegg

Annonse

jeg har selv thermarest neoair og syns dette er et veldig behagelig liggeunderlag. tar liten plass og veier lite. men en må ta hensyn til at det er tynt og kan punktere

Takk for svar!

 

Hadde vært greit med noe litt mer robust.. Hva med Expend Downmat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Mammut Comfort Pump Mat, og er strålende fornøyd med det. Finnes i to størrelser, jeg valgte det største for ekstra komfort, selv om det veier 200 g mer. Det har integrert pumpe, og en kjekk liten pute som jeg setter pris på. R-verdi på 4,1 - det er bra. Men hvis du skal bruke underlaget i skikkelig kulde kan nok Exped Downmat gi litt bedre isolasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale therm-a-rest neoair xtherm. Den har en fin balanse av robusthet, vekt og komfort. Beregnet for helårsbruk, men lett nok til å brukes hele året. Nettopp kommet i ny rektangulær fasong for ekstra komfort. Ulempen er at det er noe dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Mammut Comfort Pump Mat, og er strålende fornøyd med det. Finnes i to størrelser, jeg valgte det største for ekstra komfort, selv om det veier 200 g mer. Det har integrert pumpe, og en kjekk liten pute som jeg setter pris på. R-verdi på 4,1 - det er bra. Men hvis du skal bruke underlaget i skikkelig kulde kan nok Exped Downmat gi litt bedre isolasjon.

Takk for svar!

Skal sjekke denne ut nå med engang..

hvordan er den innebygde pumpen? fungerer greit?

 

Skal kun brukes i telt og lavvo. muligens noen få netter under tarpen på mykere underlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale therm-a-rest neoair xtherm. Den har en fin balanse av robusthet, vekt og komfort. Beregnet for helårsbruk, men lett nok til å brukes hele året. Nettopp kommet i ny rektangulær fasong for ekstra komfort. Ulempen er at det er noe dyrt.

 

Jeg vil anbefale therm-a-rest neoair xtherm. Den har en fin balanse av robusthet, vekt og komfort. Beregnet for helårsbruk, men lett nok til å brukes hele året. Nettopp kommet i ny rektangulær fasong for ekstra komfort. Ulempen er at det er noe dyrt.

Therm-a-rest VS Exped Downmat VS Mammut comfort...

Blir vanskelig dette...

setter grense på 2000kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Skal sjekke denne ut nå med engang..

hvordan er den innebygde pumpen? fungerer greit?

 

Skal kun brukes i telt og lavvo. muligens noen få netter under tarpen på mykere underlag.

Pumpen fungerer fint, her er en video som viser teknikken:

Her pumpes det opp på 30 sek., men det tar lengre tid på det store underlaget jeg kjøpte.

Jeg kjøpte på Fjellsport - husk 15% Fjellforumrabatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpen fungerer fint, her er en video som viser teknikken:

Her pumpes det opp på 30 sek., men det tar lengre tid på det store underlaget jeg kjøpte.

Jeg kjøpte på Fjellsport - husk 15% Fjellforumrabatt :)

Så ikke så værst ut det der.. kjekk pumpe også..

Tid har jeg nok av på tur, så det er ingen hindring.

 

Er det 15% rabatt på fjellsport?? Det visste jeg ikke.. står det på nettsidene dems? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Downmat med pumpe, men kjøpte med et lite tøyrør som gjør at man kan koble den til Expeds pakksekker. (Samme konsept som som i videoen over) I stedet for å ha med egen pumpesekk bruker jeg den vanntette pakksekken som holder soveposen tørr. Mye mer effektivt enn den innebygde pumpen.

 

Er etter en fire-fem netter strålende fornøyd med Downmat (7WL tror jed det er). Overraskende hvor mye varmere dette er en 2-3 cm thermarest fra 90-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.