Gå til innhold
RTMZ

Første telttur :-)

Anbefalte innlegg

Hei

Ser du har fått mange gode tips til utstyr. Jeg ville lettet på sekken så mye som jeg hadde syntes var mulig. Hadde ikke tatt med en ullgenser på en kilo,mye heller bare en fleece. blir det fryktelig vått og kaldt, hadde jeg tatt inn på hyttene som det finnes langs med løypa. Jeg gikk rundt lysefjorden ifjor og kan komme med noen anbefalinger:-)

Jeg ville brukt tid på å gå inn fra Rv 13 til Prekestol hytta. Ta buss opp til startstedet fra Oanes, jeg parkerte bilen på lysefjord senteret, men du kan sikkert sette den på kaien også.Enten på oanes eller på Lauvik før du tar ferja. Startsted for gåturen Skjult lenke - logg inn for å se den

Så ville jeg gått inn til prekestolhytta, tatt meg en liten pause her, en kald pils fra kafen og litt niste, så er det bare å gi på. Så på stien til Preikestolen, siden videre innover på turistløypene langs fjorden. Nord ved Bratteli er det ett naturreservat med meget flott og gammel furuskog. Har ikke vært der selv, men det er ett turområde som frister og kan være verdt en avstikker hvis dere finner ut at dere har tid. Ikke merkede løyper, men gamle varder, såkalte nødlinger, som viser vei. Godt kart en forutsetning. Så til Songesand. Videre hadde jeg tatt båten over til Fløyrli og trappene opp. 4400 trappetrinn:-) Neste er Blåfjellenden, Langavatnet, Kjerag-Øygardstølen og ned til Lysefjorden. Så båt ut igjen til Oanes. Jeg hadde droppet turen fra Songesand til Lysebotn. Jeg ville ikke brukt tid på å gå den turen hvis jeg hadde begrensninger i tid. Er for spesielt interesserte og foregår ganske mye på asfalt. Sørsiden av fjorden er mer lett gått og verdt å bruke tid på. .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.