Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger råd - 2 el 3mannstelt, med ståhøyde?


Imp

Anbefalte innlegg

Vi trenger et lite telt til nå da barna er så store. Vi tenker at vi enten skal dele oss to voksne og to barn, men kjenner jeg barna våre rett blir det nok en voksen og et barn i hvert telt.

 

Mannen ønsker seg veldig ståhøyde. Han er 186 høy..så da er mitt spørsmål: Finnes det slike telt, og til hvilken pris? 

 

Tar gjerne imot anbefalinger til andre "vanlige" telt også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har et Nordmarka Family (er vel samme som Femund Family). Dette har ståhøyde og er et 4-manns telt. Veier 8 kg, så jeg bruker det kun når jeg camper steder jeg kan kjøre til. Ellers er jeg meget godt fornøyd med teltet.

 

Skal en ha et noenlunde lett telt med ståhøyde så er det vel lavo som er tingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blackwood modellen til Homeslet har 180cm takhøyde for et tomannstelt er det rimelig høyt.

Jeg har ikke modellen selv, men har sett det "in action" på fjellet i sterk vind på en fjellcamp, det var såpass kraftig vind at noen av de andre teltene i området som "ikke hadde noe der å gjøre" ble ødelagt.

Det teltet jeg så kunne kanskje vært bardunert bedre, men hele den store "kuppelen" la seg flat, så ut som duken og stengene overlevde, men i vindkastene så teltet rimelig ubeboelig ut. Stengene er kraftig bøyd for å få takhøyden, det betyr også at de lettere bøyes av i vind enn et lavere telt med en annen bue på stengene. Bardunene er da det som i praksis holder igjen teltet for at det ikke skal deformere seg i vind.

I beskyttet og lite vindutsatte områder tror jeg nok teltet vil fungere fint.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger et lite telt til nå da barna er så store. Vi tenker at vi enten skal dele oss to voksne og to barn, men kjenner jeg barna våre rett blir det nok en voksen og et barn i hvert telt.

 

Mannen ønsker seg veldig ståhøyde. Han er 186 høy..så da er mitt spørsmål: Finnes det slike telt, og til hvilken pris? 

 

Tar gjerne imot anbefalinger til andre "vanlige" telt også. 

Hvor og hvordan skal teltet hovedsakelig brukes?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.