Gå til innhold
  • Bli medlem

Randonnesko for breid fot


Snøfnugg75

Anbefalte innlegg

Annonse

Scarpa Maestrale RS er vel en bed og god sko. veier 1660 gram eller rundt der, veldig stiv for god nedkjøring og en god dåfunksjon med stort utslag, så man trives oppover og. Jeg har en tilsalgs i str 26.5 hvis du passer den? har hatt tlt5 før og skal bytte til denne da jeg ikke trenger en sko med så bred lest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å sjekke ut Scarpa Gea. Damesko med relativt brei fot (101 mm). Scarpa skoene er også godt egnet for videre tilpassing hos skomaker/verksted om du trenger enda breiere sko, eller det er steder som gnager. 

 

Ellers er det bare en måte å finne en god sko på: Gå innom butikker og prøv alle skoene du kan finne. Velg den som kjennes best på foten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scott Cosmos.

 

Jeg får ikke på meg hverken Scarpa eller Dynafit. Må Cosmos til, og selv den må blokkes ut.

 

Ca. 1400 gram, så det er en av de letteste 4 spenners på markedet. Svært god gåfunksjon også. Lite vekt å vinne på f.eks. Dynafit TLT 6, men taper spenner og stivhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scott Cosmos.

 

Jeg får ikke på meg hverken Scarpa eller Dynafit. Må Cosmos til, og selv den må blokkes ut.

 

Ca. 1400 gram, så det er en av de letteste 4 spenners på markedet. Svært god gåfunksjon også. Lite vekt å vinne på f.eks. Dynafit TLT 6, men taper spenner og stivhet.

 

Fungerer det greit å blokke Scott støvlene? 

 

Blir isåfall Scott Nova for dame. Ser den er 2-3 mm breiere en Scarpa, så verdt å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I samme vektklasse som Scrapa Gea og Scott Cosmos har du også Fischer Transalp. Transalp har Fischer sin VaccumFit, noe som betyr at både skall og innerstøvel er 100% formbare på VaccumFit maskin. Den vil hverfall passe foten din og vel så det (garantert perfekt passform).

 

Hvis du vil ha lettere støvler en dette blir det vanskelig å finne noe som passer foten din rett ut av boksen tror jeg. Når det er sagt, så kan man i teorien velge seg akkurat den skoen du vil og blokke den ut hos en sportsbutikk som vet hva de driver med. Å blokke ut i bredden burde ikke være et problem, og du vil mest sannsynlig oppnå ønsket resultat. Å blokke ut i høyden (høy vrist) er derimot vanskeligere, men hvis du velger for eksempel Dynafit PDG eller lignende som ikke har plastikk/karbon over vristen vil jeg tro du får riktig passform etter blokking i bredden, tilpasning av innerstøvel og en god såle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.