Gå til innhold
  • Bli medlem

Lettere alternativ til stormkjøkken


Anbefalte innlegg

Annonse

ok en liten utfordring til lettvekterene, jeg bruker i dag ett godt gammeldags stormkjøkken på mine turer, hva er lettutgaven av dette,

 

Cat can stove for rødsprit eller en esbit brenner med tilhørende vindskjerm.

 

Kombiner sammen med en lett gryte i titanium eller aluminium, evt går for den aller letteste variaten med bare en halvliter ølboks som er kappet til gryte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dersom du ikkje vil investere i ein ølboks, brukar du brennaren frå stormkjøkkenet og steinar som kjelestøtte og vindskjerming. Steinane finn du sjølvsagt på staden, så dei tynger ikkje i sekken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok en liten utfordring til lettvekterene, jeg bruker i dag ett godt gammeldags stormkjøkken på mine turer, hva er lettutgaven av dette,

En väldigt enkel variant, men med mindre viktsparing än de ovanstående förslagen är att bara ha med en gryta och ha ett lock gjort av en pajform. Har du till exempel ett Trangia 27 kan du då få ner vikten ca 155 gram, evt kan man också kapa lite på tamojen, och spara 10 gram till, detta utan att behöva köpa eller bygga något nytt.

Motsvarande på en Trangia 25 sparar 230-240 gram. Det är alltid något, med tanke på att det är gratis och går att ändra tillbaka om man inte är nöjd med att spara vikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok en liten utfordring til lettvekterene, jeg bruker i dag ett godt gammeldags stormkjøkken på mine turer, hva er lettutgaven av dette,

http://www.traildesigns.com/stoves/toaks-1350ml-ti-pot-frying-pan-fissure-ti-tri-bundle

 

Dette er vel ett godt alternativ. Kjøper man med simmerring så fungerer det helt greit å steke egg i den stekepanna :)  Mitt sett er mye brukt iallefall. Hvis man vil bruke gass isteden for rødsprit passer en kovea Spider inni også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.