Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til sykkeltur over Filefjell med barn


Misshyper

Anbefalte innlegg

Er det noen som er kjent på Kongeveien over Filefjell? Vi har lyst til å ta med barna våre på 7 og 10 år for en sykkeltur der.

 

Hva tror dere er overkommelig av lengde pr dag? Jeg tenker 2 mil? Vi skal ha med hund også. Er det noen turisthytter på strekningen? Eller lønner det seg å ha med telt? Er det noen mulighet for å handle underveis?

 

Alle tips tas imot med stooooor takk!

 

Kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.fjellforum.no/topic/34791-norges-vakreste-vei/?hl=vakreste+vei

Er en tråd her med noen innspill.

Kongeveien oved Filefjell er i ferd med å bli restaurert, det kan sågar hende at det vil bli restriksjoner på bruk av sykkel siden dekket ikke nødvendigvis vil bli grus som f.eks Rallarveien.

Det er ikke noen DNT tursisthytter "nede i dalen" over Filefjell, det kan være noe hytteutleie, så telt er nok det sikreste om du ikke sjekker godt på forhånd.

Butikker er det kun i "begge ender", dvs. i Tyinkrysset i øst og på Borgrund i vest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk! Var ikke så mange tips i den tråden egentlig, annet enn den andre turen i Årdal. Den så jo veldig fin ut da, men ikke optimalt med hund og barn på trafikkert vei. Så veldig spektakulært ut da :-)

 

Ok, skal sjekke restriksjoner!

 

Evt tips om andre turer som er barne og hundevennlige tas også imot :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte det var 10 mil jeg? Men denne strekningen er bare en liten del av Kongeveien, den delen som det ikke er lov å sykle på. :-)

Litt av poenget er at vi skal sykle et stykke, med overnatting :-)

Har du andre tips tar jeg de gjerne imot! Er jo mange muligheter overalt da :-) Nesten litt for mange. Men veldig greit om noen vet turer der barn også kan kose seg. Blir det for krevende terreng så blir det for tøft om det er mange mil :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.