Gå til innhold
  • Bli medlem

liggeunderlag, vekt vs komfor


Anbefalte innlegg

er kommet i den alderen som tilsier at skal uteligging kunne fortsette så må ett godt liggeunderlag til. ser mest på exped downmat 7 lw, har også sett på ul versjonen, av synmat 9, men har skjønt at dette er veldig skjøre greier. må jeg bite i gresset og gå for downmaten på over kiloet, eller finnes det lette stærke alternativer. som tåler en hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klørne til en hund tror jeg like gjerne kan ødelegge en downmat som en synmat UL om den første sparker til. Et trekk over liggeunderlaget kan kanskje være en like så god sikring.

 

På sommeren vil du ikke få noe mer komfort av downmat enn synmat ul. Jeg bruker downmat på vinteren og synmat ul på sommeren og sover like bra på begge. Synmat UL er under halvparten av vekta så til sommerbruk er det en meget god kombinasjon av liten vekt og høy komfort. Men som sagt, kombiner med et trekk om du vil beskytte mot hunden (bruk f.eks vindsekken som beskyttelse rundt liggerunderlaget om du likevel bærer med deg en slik).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.