Gå til innhold
  • Bli medlem

Alder Norrøna-jakke


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vurderer å kjøpe en brukt Norrøna-jakke (Arch Wall) som blir sagt å være circa ett år gammel. Jakken ser finfin ut, men utseende skiller seg fra produktvisningen på Norrønas nettsider, ved at bl.a. logoen på jakkens arm her er en farget sak med hvit bakgrunn samt at skulder-lappene i sort er større på denne jakken enn på dagens modell.

Går det an å tidfeste jakken utfra denne sparsommelige beskrivelsen? Betydelig eldre enn ett år? Har det skjedd endringer/revisjon av jakken som gjør tidligere årsmodeller mindre attraktive i bruk enn dagens modell?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte min Trollveggen jakke i desember 2002. På min jakke er det norrøna-logo uten farger (slik som logoen er nå), men jeg kan huske at det også var nye Trollveggen-jakker som hadde fargede-logoer på armen. Dette kan jo tyde på at norrøna var i ferd med å skifte til ny logo på den tiden. Jeg vil vel anta at det også var slik for Arch Wall jakka. Det kan jo imidlertid være at vedkommende som tilbyr deg jakka har kjøpt en utgående modell på salg, og at den derfor ikke er eldre enn "1 år". Jeg har sett eldre modeller av Arch Wall til salgs med rabatt i butikk lenge etter at den nye modellen kom på markedet.

De seneste år har det blitt mer bruk av stretch-utgaver av Gore-Tex i skalljakker. Dette gjelder også Arch Wall. Jeg har noen kamerater som har den nye utgaven av Arch Wall og på grunn av stretch-panelene på sidene er jakken smalere enn tidligere modeller. Dette gjør at jakken sitter bedre og at den ikke blir så posete som den kunne være tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som den gamle modellen, ble vel byttet ut i 2002, jeg kjøpte iallefall den nye modellen høsten 2002. Se etter kevlar forsterkninger på albuene, tror den har radio lomme på brystet også, har den det er den eldre enn 2002....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

På den gamle modellen er brystlommene plassert slik at det er umulig å ha hendene i lommene (hvis du ikke går med armene i kors). På den nye jakken går dette fint.

Hvis det er den gamle jakken er den bare dritt! Har ergret meg helt siden jeg kjøpte den!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte er den gamle jakka bare dritt?

Har hatt min siden 2002. Og det er jo faktisk en av de bedre modellene Norrøna noengang har laget.

Synes det blir for dumt å bare slenge ut kommentarer som det du gjorde der, uten å si hva som er dritt med produktet.

MVH Rolf K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Noe som irriterer meg med min Arch Wall er at nesten samtlige "plastdingser" på lommeglidelåsene var falt av allerede etter første helgeturen. Ikke noe stort problem i seg selv men når jakken koster nesten 5000 så syns jeg at de kunne holdt litt lengre... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte er den gamle jakka bare dritt?

Har hatt min siden 2002. Og det er jo faktisk en av de bedre modellene Norrøna noengang har laget.

Synes det blir for dumt å bare slenge ut kommentarer som det du gjorde der, uten å si hva som er dritt med produktet.

MVH Rolf K.

Vel, kort oppsummert: Den har omtrent de samme vannavstøtende egenskapene som trekkpapir og puster like bra som gladpack. I tillegg gikk hovedglidelåsen i stykker etter et par uker samt at snølåsen datt av (!!!) etter omtrent et år.

Ellers er det jo en knakende god jakke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.