Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjell sko Meindl Air-R 5.0?


treboR

Anbefalte innlegg

Annonse

Hadde jeg nettopp skrevet et fint svar til deg og så falt selvsagt Internett og hele svaret mitt vekk. Nå ja, jeg prøver igjen.

Svar på spørsmålet ditt er ja. Jeg har selv kjøpt disse skoene i vår og har brukt dem til klatring (opp til PD) og lange vandringer (opp til mer enn 30 km) i all slags terreng: myrlendt langs Bygdin, gress, grus, store stenblokker, sne osv. Også ved all slags temperaturer mellom 10 og 35 grader.

Egen erfaring: meget tilfreds.

I nord-Italia gikk jeg i åtte dager uten å ha noen som helst slags problemer med blemmer eller noe slikt. Skoene er lette og fjærer så vidt jeg merket også godt. Vanntette som lovet.

Selv ved 35 grader hadde jeg ingen problemer med svette. Om det virkelig hele tiden var 22 grader i skoen slik Meindl lover vet jeg ikke, men svetten ble i hvert fall transportert raskt nok ut av skoen slik at sokkene aldri ble mer enn litt fuktige.

Jeg vet ikke hvor mange andre typer sko du har prøvd, men hvis du nettopp har begynt å se deg om etter nye sko har jeg et lite tillegsråd. Start med å lete etter en sko som passer føttene dine i kategori B/C eller C. Dette er viktigere enn merket. Det er nok av toppmerker som kvalitativt ikke er så forskjellige. Selv prøvde jeg sko i 1,5 time og gikk temmelig mange runder i butikken før jeg var tilfreds. Føtter er jo altid forskjellige, så det er vanskeligere å finne passende sko enn man tror. Plusspunkt i butikken der jeg kjøpte mine sko var at jeg fikk dem med meg hjem på prøve. Det vil si at jeg kunne bruke dem et par uker hjemme (innendørs selvfølgelig) og hvis jeg ikke var fornøyd, kunnen skoene returneres igjen.

Lykke til med sko-kjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På det spørsmålet har jeg bare et halvt svar. Det vil si at jeg kjøpte stegjern etter at jeg kjøpte skoene. Tok med skoene til butikken og med god hjelp fant vi frem til stegjern som passet (ikke step-in nei). Selgeren påsto at det ikke var noe problem med bruk på skoene: stive nok.

Hvorfor har jeg kun et halvt svar? Fordi jeg ikke trengte stegjernene noe sted i sommer. Overalt var det jo fryktelig lite sne, enten det var i Alpene eller i Jotunheimen. De små stykkene sne jeg trengte å passere gikk alltid veldig greit uten noen stegjern. Egne erfaringer har jeg m.a.o. ikke. Forhåpentligvis andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.