Gå til innhold
  • Bli medlem

flatvannspadletur på hardangervidda?


Anbefalte innlegg

etter en gåtur på vidda i fjor sommer, så kunne jeg tenkt og prøve en padletur på vidda, åssen er mulighetene for en padletur der en padler frem og tilbake til samme sted? finnes det sjøer som er egnet til en slik helgetur på vidda. gjerne ett sted en kan kjøpe fiskekort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra Tinnhølen til Bakkatjønn er det smooth sailing. Det går noen slakke loner som er en fornøyelse å padle. Det er en bæring , men den er ikke på mer enn 50 meter. Nydelige plasser. Det er heller ikke så mye pes å ta kanoen ned til Langesjøen , spesielt ikke med ei kanotralle. Likevel kan flatvannspadling på de store vannene på vidda være en utfordring hvis det blåser opp. Og det gjør det ofte. Vi lå i to dager og ventet ved Tinnhølen på hjemturen. Vi turte ikke å legge utpå pga bølgene og så er Tinnhølen en grunn sjø med mange skjær man skal passe seg for.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har padlet fra Kalhovd retning Mårbu. Planen var i 5 dager fram og tilbake. Men vi måtte snu tidligere fordi det begynte å blåse kraftig. Jeg har etterhvert blutt mye gladere i å padle på smale vann eller elver fremfor store vann. Finere utsikt og mindre vindutsatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig Linda, de store vanna på vidda er vindutsatte. 

På flatvidda er de gjerne langgrunne om med mye stygg stein langs land i tillegg.Vi padla fra Kalhovd via Grytefjorden til Store Saure og Vråsjåen. På hjemtur unngikk vi med nød og neppe å blåse på land langs nordbredden av Grytefjorden. Bikkja var livredd i bølgene og jeg kjente turen i skuldra i lang tid etterpå.

 

EirikW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.