Jump to content
IGNORED

Fra Grønningen til Grønningen (inkl 2 topper)

Tovekrøll
 Share

Recommended Posts

Har veldig lyst til å gå en tur som begynner ved Grønningen i Skogn(levanger), tar med seg hårskallen, går til Grønningen i Verdal og opp mot Hermanssnasa. Er klar over at dette er en ganske lang tur, men får ikke til å legge inn rute på kart på nettet slik at jeg får beregnet lengde og tid på en sånn tur.

Har gått til Grønningen i Verdal fra Verdalssia, og vet ca hvor lang tid jeg trenger der.

Noen som har gått turen, eller kan gi meg tips om hvor jeg evt kan legge inn løype på kart?

Blir kjempeglad for tips:-)

Jeg har ikke gått turen - med Grønningen har jeg strudert tidligere i forbindelse med en planlagt padletur over til svenskene. Jeg vil anbefale deg å legge turen inn hos lommekjent. Der blir turen etterpå presentert i et OK design - og du kan enkelt laste ruten over til GPS osv.

Eksempel på rute

Hidden Content

Ahhh..minner . Fattern og jeg padlet fra Grønningen ,ned til Sverige der det var en diger innsjø. Husker ikke hva den het lenger , men vi padlet tilbake via Jevsjøen og bar over fjellet ,bortsett fra noen småvann som kunne padles, tilbake til Grønningen. Husker en Jevsjøgubbe som var helst uvennlig og noen oppsittere mellom Grønningen og svenskegrensen som også viste alle tegn på at de ikke likte folk . Dette var i 1976. Altså en stund siden. Men vannene, elvene og skogene har nok ikke endret seg stort. Får håpe at folk har det...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By Omnilite
      Kom over denne konstruksjonen langs bredden ved et fjellvann som ligger på ca 1200m for litt siden. Åpningen er ca 40x40x60cm (bxhxd), den bar preg av at den var bygget for en god stund siden. Det var en enslig gammel hytte på motsatt side av vannet.
      Er det noen forslag til hva det kan være?
      (Jeg har en formening, men den holder jeg litt tilbake i første omgang)

• By Josef Mink
      Heihei! Jeg tenker å ta tog fra Oslo til et eller annet fjellområde i løpet av de kommende dagene. Drar sammen med guttungen på 15 og labradoren vår på seks. Tanken er å finne en stasjon hvor vi kan vandre rett ut i fjellet, finne noen vann hvor det er gode muligheter for å få napp. Vi skal bo i telt, vil helst på høyfjellet, men koser oss godt i skogen også. Tanken er å bli borte i en uke - kanskje litt mer, men det siste året har gjort at i hvert fall jeg bør tenke at dagsetappene ikke blir så altfor harde. 
      Så: er det noen der ute som har forslag til stoppestasjoner, ruter og gode fiskeområder? 
    • By ost
      Er det noen som har prøvd å bruke lesebrett/kinndle som kart? Jeg har en kindle med svart/hvit. Det skal gå an å laste inn pdf. Noen som har prøvd å laste inn kart? Batterikapasiteten er jo langt bedre enn en mobil. Og kompass er med uansett. Skal man gå langtur ser jeg for meg at det ville være en grei måte å ta med kart på.
    • By Bjørn_R
      Har alltid likt meg på turer i fjell og mark.
      Har alltid med meg fotoapparatet og etter hvert ble mange bilder liggende på harddisken.
      For å se på turene i ettertid ble bloggen til,
      Her er tips om diverse fjellturer med kart, startsted, tekst og mange bilder

Hidden Content
    • By Steven Bergsnes
      Hei

har søkt meg grønn på nett, opp og ned i mente uten noen konkret svar som tilfredstiller mine spm. det finnes lite info eller delte meninger ca 50/50 på alle mine spørsmål. d meste havner inn på randonee noe eg ikkje har interessen for. 

Eg er 177 høy, 85-90 kg
      Kjører idag Black Diamond - Route 105 (175 lengd) med Rottefella NTN Freeride binding. 
      føler ofte at skia forsvinner ned og bråstopper = eg tar frammover salto ufrivillig 😅 hadde eg klart å landa i telemark nedlegg å sett proff ut sku eg ikkje klaga men eg er ikkje heilt der 😝

er ute etter en telemarkski (vertfall en som kan brukes til telemarkbinding) med twintip til bruk utenfor og i løypene.  en allround ski. ikkje best på nåke men ca bra nokk til d meste.
      ja eg ska ha twintip, blir vanskelig kjøre baklengs med fart uten 🙃 
      viktig at skia flyter bra mtp topptur, men det er ikkje reine pudderplanker eg er på jakt etter nå. (vurderer Ur-Rakkar pudderplanker til nestesesong) 
      driver ikkje med hopp, sprett og andre superakrobatiske utfall. fokus på sving, seier dogg ikkje nei takk til et å annet mindre hopp i bakken.
      Er åpen for alt av forslag til telemarkski med twintip og ca 100-110 midtbredde (kom gjerne med forslag og argument utenfor dette også) 
      er ingen proff, i preppa løyper kjører eg alt.
      kjører ikkje ned bratteste topptur bakkane, men helder ikkje so lettskremt forbeholdt eg kan stole på at skia ikkje forsvinn ned og bråstopper. 

skia eg har sett på er SGN Rakkar. spørmålet da blir hvilken lengd? 175 eller 185? 
      siden skia har twintip så ser eg kjøreflaten som kortere enn en uten twintip i samme lengd. Har ingen erfaring med twintip selv så derfor spør eg dere, hvordan det føles om en merker noe forsjell der? 
      og mtp at eg føler tuppen forsvinn nedi med dagens ski, så er eg veldig usikker på om 175, litt redd d vil føre til en gjentakelse av nåværende problem. noen her som har testet SGN Rakkar med telebinding og har noen tilbakemeldinger på d?

Rottefella NTN Freeride. finnes det andre alternativer i NTN som er robuste på markedet? tenker også at disse skia vil bli brukt til kiting og vil derfor ha en robust binding. 

blir primert brukt til topptur, fokuset er på nedkjøring så vekta er ikkje eit stort spm. er kjøregleden ned som teller for meg. 

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, and privacy rules Privacy Policy