Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen flere GoPro-videoer


Kjellis

Anbefalte innlegg

Annonse

Enig det med lyd. Gopro er fint til sitt bruk men med kamera inne i hus blir det lite lyd. Med vanntett hus blir det neste ikke lyd i det hele tatt, med skeleton blir det litt. KOmmer man dog borti kamera med en kvits, stav eller noe smeller det mye. Men dumt å ha det ute a huset også, en del av poenget er jo at det i huset er vanntett og tåler en trøkk.

Har dog skafet nytt kamera nå til turbruk. Panasonic FT5. Tar helt greie bilder og video er bra. Langt bedre lydopptak enn Gopro. Der er hele kamera støtsikkert og vanntett.

GoPro blir heretter med som kamera 2 ved behov. F.eks. ha det montert foran på kano for andre vinkler på film etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for tilbakemeldinger! :)

Jeg bruker 1080/30 på disse videoene, @aleks. Min datamaskin kneler ved høyere oppløsning dessverre, jeg må nok kjøpe ny!

Bra film, @RulleRolf :) For å være helt ærlig så har jeg ikke greid å finne ut hvordan jeg kutter bort den originale lyden enda.... Vær så snill å fortell meg hvordan jeg gjør det ;)

Jeg har brukt windows movie maker hittil, men det er sikkert andre redigeringsprogramer som er å foretrekke?

Jeg bruker det vanntette kamerahuset, men jeg må si jeg er overasket over hvor mye lyd det slipper inn til kameraet, @borgern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har en nyere modell enn jeg har. Jeg har versjon 3 silver.

Her er noe film jeg tok i sommer. Da med skeleton bakdeksel. Selv om jeg boostet lyd så mye det gikk i redigering så ble det veldig lavt. En kompis har hatt samme utfordring med sitt 3+ black.

 

Fjerne/dempe lyd er enkelt i Moviemaker.

Gå på Video Tools. Helt til venstre på ikoner da får du Video Volume. Den setter du lavere eller skrur av etter ønske.

Musikk legger du til med Add Music. Til den kommer det en ny meny som heter Music Tool. Der justerer du lydnivå for musikken.

Men demper/sletter du lyd så gjelder det for hele seksjonen. Har du et langt klipp hvor du vil ha bakgrunnslyd på noe og ikke på annet  må du splitte den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Hero 4, ser de reklamerer med st det skal fange opp lyd bedre - så det kan jo være forbedret på mitt.

Takk for fremgangsmåte, da blir nok neste film med redusert bakrunnslyd/støy. :)

Herlig film forresten, sommer i Femundsmarka er aldri feil. Kjenner jeg gleder meg til sommerens turer nå, selv om jeg fremdeles er godt inne i skimodus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult at folk filmer når de er på tur. Ingen kan måle seg med Monsen, med det er vel heller ikke målet til de fleste. Men å formidle friluftslivets glede og fiskeopplevelser, toppturer m.m. Dager som i dag med et snøfall på 50cm er en prima dag for å surfe seg gjennom masser med slike filmer. Bare fortsett. Morro å se på. :thumbsup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker 1080/30 på disse videoene, @aleks. Min datamaskin kneler ved høyere oppløsning dessverre, jeg må nok kjøpe ny!

 

Selv kjører jeg 720 og 30. Samme problem som deg angående datamaskin. Den klarer ikke å spille av 1080 uten at den må jobbe Veldig, og da hakker videoen.

 

Pleier folk å ha på protune? Skal visst gjøre filmene enda friskere i fargen, men tar således mer plass på minnekortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips ang. lyd på GoPro er å kjøpe en ekstern mikrofon, sammen med et skeleton house har du plutselig et kamera med bra lyd. Den innebygde mikrofonen duger ikke til stort spør du meg..

 

Jeg bruker en slik mikrofon: http://www.ebay.com/itm/121508110039

 

Koster rundt 20-30,- kr og gir god lyd.

 

:-)

 

Edit: Det er litt av en natur du har å boltre deg i Kjellis, å rekke en tur opp på fjellet etter jobb er rimelig fantastisk! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Det er litt av en natur du har å boltre deg i Kjellis, å rekke en tur opp på fjellet etter jobb er rimelig fantastisk!

Jeg føler meg heldig som har slik tilgang til natur i nærområdet. Eneste å klage på er at det har vært lite snø de to siste vintrene :)

Flott og inspirerende video, @stianmedsekken :) Du er i en annen liga både med filming og på ski (brett), men jeg lover jeg skal bli bedre!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.