Gå til innhold
  • Bli medlem

LighterPack


Tor Magnus

Anbefalte innlegg

Jeg startet på en liste kopiert etter ditt system i googledocs. Har som mål å veie og skrive opp alt turutstyr i en slik liste, men det ligger langt inn i fremtiden. Lighterpack gjør det lett oversiktlig. 

 

Min liste er nok ikke den enkleste i bruk for andre enn meg. Jeg har gjort en del grep med formler og dropdownlister som gjør at jeg lett kan velge mellom brenner og lignende, så den er nok (slik den er nå) ganske fokusert rundt mitt bruk. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg i og for seg liker med min egen liste i motsetning til lighterpack er at jeg kan ha med ting på listen min som jeg kan velge mellom, uten nødvendigvis å ha inkludert dem (ennå). Jeg kan vurdere å ha noe med eller ikke og inkludere det i siste liten dersom været endrer seg.

 

På lighterpack er det bare å sette antall til 0 for å gjøre det samme...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lighterpack er det bare å sette antall til 0 for å gjøre det samme...

Det er sant. Men jeg savner egentlig litt mer videreutvikling av lighterpack. Kanskje jeg burde se om jeg kan hjelpe til med utviklingen. Kunne tenkt meg å lagt til et felt for consumables slik at man får base/total.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant. Men jeg savner egentlig litt mer videreutvikling av lighterpack. Kanskje jeg burde se om jeg kan hjelpe til med utviklingen. Kunne tenkt meg å lagt til et felt for consumables slik at man får base/total.

 

Enig i den med consumables. Burde også hatt separat scrolling på menyen til venstre og hovedbildet samt ikke la alle pakklistene ta all plassen i venstremenyen. Burde vært lett å fikset om en har tilgang til koden.

 

Du kan jo også se på yogiing.com, utviklet av John Abela. Litt mye arbeid å legge inn utstyr, men veldig kjapt å sette opp lister når utstyret er på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juks !

Du har vel ikke på deg to par Ulvang spesial ullsokker mens du går ?!

Her skal nok pack weight være 33g høyere enn antydet

 

Med mindre du ikke har veiet sokkene per stk istedetfor per par og bare er vanskelig :frantics::D

 

Har kikket i koden og funnet følgende:

if (categoryItem.worn) {
    this.wornSubtotal += item.weight * ( (item.qty > 0) ? 1 : 0 );
}

Mao. dersom det er mer enn 0 enheter og den er registrert som "worn" så telles kun en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har kikket i koden og funnet følgende:

if (categoryItem.worn) {
    this.wornSubtotal += item.weight * ( (item.qty > 0) ? 1 : 0 );
}

Mao. dersom det er mer enn 0 enheter og den er registrert som "worn" så telles kun en.

 

Ok, men hva skjer med de andre som er >1 - havner den/ de i pack weight eller blir de ikke regnet med i det hale tatt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men hva skjer med de andre som er >1 - havner den/ de i pack weight eller blir de ikke regnet med i det hale tatt ?

Som @tronn sier, "alt går i grisen".

 

Alt teller mot totalvekt, og det som på kroppen telles en gang til. Så trekker man det som er på kroppen fra totalvekt for så å få sekkevekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant. Men jeg savner egentlig litt mer videreutvikling av lighterpack. Kanskje jeg burde se om jeg kan hjelpe til med utviklingen. Kunne tenkt meg å lagt til et felt for consumables slik at man får base/total.

 

Har oppdatert koden hans med consumables, så nå får vi se om han er interessert i å legge det til.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pratet litt med utvikleren nå og consumables kommer nok inn til helgen. Noen andre ønsker til forbedringer?

 

Kjempe bra @Tor Magnus   :flowers:

 

 

Her er noen ønsker:

 

#1

Større "scroll-liste" for alt utstyret som allerede ligger inne i "utstyrslisten".  Slik det er nå kommer det bare opp ett vist antall items i listen når man søker etter feks "Real" selv om du kanskje har 10 items med navnet Real.

(jeg har lagt inn alle Real sine forskjellige retter for å være litt mere nøyaktig på vekta, samt å ha en komplett liste over alt jeg faktisk skal ha med)

 

#2

Mulighet for å knytte utstyr til katagorier. 

Feks om man drar soveposen man tenker å ha med, inn fra "scroll-listen" med utstyr til den nye listen, så opprettes automatisk katagorien som soveposen er lagt til opp i den nye listen, og soveposen blir så lagt under den katagorien.

Kan tenktes at navnet på katagoriene må ligge fixed i koden som en liste over katagorier du kan velge mellom...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

#1

Større "scroll-liste" for alt utstyret som allerede ligger inne i "utstyrslisten".  Slik det er nå kommer det bare opp ett vist antall items i listen når man søker etter feks "Real" selv om du kanskje har 10 items med navnet Real.

(jeg har lagt inn alle Real sine forskjellige retter for å være litt mere nøyaktig på vekta, samt å ha en komplett liste over alt jeg faktisk skal ha med)

Tror den skal være enkel å fikse. Skal se på det i helga.

 

#2

Mulighet for å knytte utstyr til katagorier. 

Feks om man drar soveposen man tenker å ha med, inn fra "scroll-listen" med utstyr til den nye listen, så opprettes automatisk katagorien som soveposen er lagt til opp i den nye listen, og soveposen blir så lagt under den katagorien.

Kan tenktes at navnet på katagoriene må ligge fixed i koden som en liste over katagorier du kan velge mellom...?

Den har jeg også tenkt på. Tror den blir litt vanskeligere å implementere, skal se om jeg kan diskutere det med prosjekteieren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det lagt til, dere kan nå definere items som consumable. :)

 

Hmm...   Kniv&Gaffel ikonet blir ikke markert uansett hvor mye jeg trykker på det...  Ei heller får jeg noe vekt under "Consumables"

Regner med det fungerer likt som med klær som man skal ha med, men som har på seg. Altså at ikonet blir blått og vekten blir oppgitt under "Worn" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...   Kniv&Gaffel ikonet blir ikke markert uansett hvor mye jeg trykker på det...  Ei heller får jeg noe vekt under "Consumables"

Regner med det fungerer likt som med klær som man skal ha med, men som har på seg. Altså at ikonet blir blått og vekten blir oppgitt under "Worn" ?

Prøver du å trykke på consumable på et item som er worn? Trykker ivei her og det funker. Men det kan hende du må lukke browseren og åpne den på nytt før det fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver du å trykke på consumable på et item som er worn? Trykker ivei her og det funker. Men det kan hende du må lukke browseren og åpne den på nytt før det fungerer.

Nei trykte på ett item som ikke var worn, regnet bare med det fungerte på samme måte. 

Noe det gjorde når jeg kom meg på lugaren og fikk testet det via Safari/Mac. (skal prøve å lukke browseren på kontoret og se om det fungerer der også)

 

Flottings - har brukt lighterpack i drøyt ett år og har savnet denne funksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunne til at det fungerer i den posten @Walle linker til er at den embedder eksternt innhold. Dvs at html tag'ene blir tolket. Når jeg tenker etter er dette en stygg sikkerhetsrisiko siden det tillater XSS.

Det vi skulle hatt er en ny BB code tag som man kan sleppe lighterpack urlen i og som legger inn en iframe lik den over i meldingen når den vises.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.