Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger hjelp! Markedsundersøkelse :)


Student2015

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg og to medstudenter skriver en semesteroppgave hvor vi har tatt utgangspunkt i friluftslivets år og villmarkstjenester.
Hadde du hatt mulighet til å hjelpe oss med å bruke 2 minutter på å svare på denne markedsundersøkelsen ?

Det hadde hjulpet oss veldig å få nok svar fra et representativt utvalg.

 

På forhånd tusen takk

 

https://qtrial2014az1.az1.qualtrics.com/SE/?SID=SV_0CXyhTBgnmdfVl3
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynte å svare, men jeg stoppet. 

 

1) hva har personlig inntekt med undersøkelsen å gjøre

2) spørsmålene om deltagelse "med oss" er stilt på en slik måte at jeg lurer på om det er et selskap som står bak. Hva er tittelen på semesteroppgaven og hvilket emne er det snakk om. Dere oppgir forlite informasjon om hvilken skole/studium/ osv osv til at jeg er villig til å svare mer på dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ost

 

Takk for at du tok deg tid til å svare. Skal gi deg en tilbakemelding på det du spør om.
Vi går på studiet "Markedskonsulent" ved Treider fagskoler i Oslo.

Årsaken til at vi spør om personlig inntekt og ordlegger oss på en måte som du reagerer på er at semesteroppgaven går ut på at vi skal starte vår egen drømmebedrift. Og dette skal være så realistisk som mulig, derfor er vi nødt til å samle inn informasjon om forbrukerne, for å kunne finne en eller flere målgrupper å satse på.

 

Kan lime inn et utklipp fra oppgaveteksten vi har fått utdelt

"

Oppgavesettet består av i alt 5 oppgaver.

 

Mappen skal sendes inn til en sentralgitt karaktergradert sensur ved semesterslutt.

Mappen får i utgangspunktet en samlet karakter, men skolen/sensor kan også gjøre individuelle vurderinger knyttet til egeninnsats fra gruppemedlemmene.

 

Noe av målet med dette oppgavesettet å sette deg og dine medstudenter i best mulig stand til å se markedsføringen som en del av en større sammenheng. Det vil si hvordan markedsføringen gjenspeiler hele driften (alle aktiviteter). En dyktig markedskonsulent skal også kunne føre en dialog med medarbeidere fra alle avdelinger i et foretak.

 

For å få dette til skal det meste av oppgavesettet løses ut fra en tenkt bedrift. Denne tenkte bedriften kan være deres egen «drømmebedrift», det vil si en bedrift dere selv finner på og beskriver ut fra en virkelighet dere enten kjenner eller kan tenke dere å bli bedre kjent med. Men konseptet skal være realistisk.

 

Fordelen med «drømmebedriften» er at dette gir dere en mulighet for å dyktiggjøre dere selv, målrettet mot den type bedrift eller foretak dere selv måtte ønske å arbeide i. Utfordringen er at dere da selv må finne på forretningsidé, strategi, produkter, kunder til det hele. Mer målrettet, og mer arbeidskrevende. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Det med personvern og anonymitet er ikke nevnt, heller ikke understreket at "våre svar" kun kan brukes til dette formålet og ikke noe annet. Det er vanlig å legge inn dette i forutsetningene for spørreundersøkelsen, samt annen relevant informasjon til mottaker.

 

Teknisk sett ser jeg at dette er en såkalt "åpen spørreundersøkelse", noe som er egnet til dette formålet. Jeg stusser over at man kan sende inn spørreundersøkelsen uten å svare på noe, eller bare svare på ett spørsmål. Vil tro at dette vil gi dere noen utfordringer når tallmaterialet skal behandles!! De fleste verktøy har en funksjon for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Jeg har svart, men fikk en del problemer med det da mange av spørsmålene går på kurs og opplæring i friluftsliv. Her var det heller ikke mulig å svare nei, for så å bli loopet forbi spørsmål om dette. Dersom kurs og opplæring er hva dere vektlegger, er kanskje utvalget her feil da mange av brukerne her er så gode at de selv kunne vært kursledere i dette emnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart, men spørreundersøkelsen kunne spisses mot aktuelle markedet (fiskere, turgåere, de som går topptur med guide?).  Lykke til med oppgaven. Jeg burde kanskje nevnt friflyt forumet og fluefiske.net (o.l) dersom dere trenger flere svar/større 'sample size'. Hiver dere data inn i SPSS og kjører noe faktor analyse får dere sikkert toppkarakter ;) Ditto om dere får inn data från søta bror eller nederland..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.