Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til valg av dunsovepose


Anbefalte innlegg

Hei,
 
Jeg skal kjøpe ny sovepose og har bruk for litt råd og tips :)
 
Krav:
- Skal brukes tidlig vår/vår/høst/sen høst (har egen sommerpose)
- Skal være i dun
- må være noenlunde fornuftig priset < 3500 kr
 
Jeg er en 168 cm høy og normalt slank, og fryser lett.
 
Har sett på flg. ME-poser:
 
1. ME Helium 600, damemodell (pris 3299) - men frykter at denne kan bli for kald?
2. ME Helium 800, unisex modell (pris 3299) - ok spec, men er redd unisex modell på 185 cm for lang til meg?
3. ME Dreamcatcher 850, unisex (pris 2500 kr) - ok spec, lavere dunkvalitet enn Helium posene, og muligens for lang til meg (185 cm)?
 
Ved første øyekast ser alternativ 3 ut som beste kjøp, men er usikker på om dette med dunkvaliteten på Dreamcatcher'en kontra Helium kommer til å være merkbart på varmeegenskapene. Og den er endel tyngre enn Helium posene. Lurer derfor på om jeg bare bør "fleske til" med en Helium 800 når jeg først kjøper sovepose.
 
Og siste spørsmål: bør jeg kjøpe damemodell eller vil unisex funke like greit?
 
Noen innspill?
 
-Maria-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk @Mention! - ja, det var et veldig bra tilbud, men ser at comfort limit'n er omtrent den samme som på Helium 600, men at den har høyere dunkvalitet. Lurer på om det er merkbart, dvs. sjangsen for å fryse i en Xero550 er mindre enn i en Helium 600 - til tross for samme temperaturgrense? Noen tanker?

 

Og hva tenker du om lengden på posen i forhold til min høyde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei @marialini
Min samboer er en frossenpinn og for å få ha min WM Ultralite i fred gikk jeg hen og kjøpte en ME Helium 600 som tresesongers pose til henne. Hun er superfornøyd og har ikke klaget over frysing ennå Fine specs. til en ålreit pris.
Hun er 165 hm og posen passer henne godt mtp. lengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Jeg hadde kjøpt ME Helium 800 til ditt bruk. Du fryser lett, som du skriver og da er Helium 800 varmere enn Xero 550. Begge har samme størrelse. Du har jo dedikert sommerpose. ME 600 er ok men da hadde jeg heller valgt Xero 550.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.