Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny dempegaffel eller . . . .


REs

Anbefalte innlegg

Var ute en tur og syklet sammen med kona i dag. Hun sykler ikke mye så for at det ikke skulle bli for stor forskjell så tok jeg min ti år gamle Bross sonic hybrid som fremdeles er utstyrt med piggdekk.

Vi syklet ikke så langt og det gikk ikke så fort, men selv om denne sykkelen har vert godt vedlikeholdt så merket jeg tydelig at gaffelen ikke lenger var som den en gang var. Alle roterende deler på sykkelen har vert skiftet minst en gang, noen også flere ganger, men gaffelen har jeg aldri gjort noe med.

Vel hjemme i garasjen gikk jeg i gang med å demontere den. Det skulle vel gå greit, men den gang ei.

Noen av delene som til gjengjeld var laget av plast nektet plent å la seg demontere med det resultatet at de ble ødelagt og umulige å bruke på nytt.

Er det noen som har erfaring med slike ting. Nytter det å prøve å få tak i reservedeler eller bør jeg bare kjøpe ny gaffel.

Det ligger noen brukte på Finn.no, men hva bør jeg passe på hvis jeg skal kjøpe en brukt gaffel. Hvilke mål er det viktig å sjekke.

Den gamle gaffelen var en Manitou lux comp og hjulene er 28".

Eller kanskje jeg bare skulle kjøpe en stiv gaffel i stedet for en dempegaffel. jeg sykler jo stort sett bare på veien like vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå for en stiv gaffel istedet. Lite sannsynlig at du får tak i reservedeler til din gamle, og du trenger eeeegentlig ikke demper når du kun sykler på veien. Sykkelen blir lettere også. Det er et pluss. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.