Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans Wiglo 4


Gjest Turlyst

Anbefalte innlegg

Gjest Turlyst

Noen ikke turvante bekjente skal på telttur med 3 barn, dvs. 2 voksne og 3 barn. Er Bergans Wiglo 4 stort nok? De vil gjerne ha litt armslag. De skal ikke gå noe særlig lenger enn 1-2 timer fra bilen.

Andre forslag til telt, ev.lavo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Turlyst

De vurderte 6-10, men da var jeg rimelig klar i min tale. Ei ikke turvant jente med 8.7 kg telt på ryggen........

Finnes det andre alternativer som ikke koster en formue? Jeg tror de liker Wiglo-konseptet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt vigloen til vår familes turbruk. Jeg har ikke test enda, men planen er 3 småbarn og to voksene. Mine beregninger mener det blir perfekt. Håper å få test i løp av få uker nå som våren er i annmasj så kan gi tilbakemelding da.

Har varanger camp 8-10 også, men syntes det blir vel stort og tungvindt å sette opp. Lavuo blir heller ikke tett mot mygg uten ekstautstyr og det er viktig for oss. Den blir også litt lite lune på kjølige netter, men har jo best plass inne.

Vigloen har 3 utganger så det tenkter jeg er genialt med mange barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har selv Wiglo, to voksne og to barn. Spørs vel på hvor gamle (lange) barna som skal være med er. Vi kunne nok fått plass til flere barn, om de hadde ligget en annen retning enn oss voksne. Vi har funnet ut at det går akkurat 4 exped lw underlag i bunnen av teltet, og om barna ligger på langs kan en presse inn flere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da har vi brukt påsken til å teste wiglo`en og må si jeg er svært fornøyd. Det er veldig lett å sette opp. Kanskje ikke fullt så lett som mitt tuneltelt, men i forhold til en lavvo eller feks svalbard serien er det ekstremt lett. Vi var to voksene, to gutter på 3 år og 2 settere og hadde danseplass. Gode luftemuligheter, gode innganger og god takhøyde. Likte spesielt godt den store hovedinngangen. 

post-1265-0-56245900-1428209012_thumb.jp

 

post-1265-0-95427900-1428209046_thumb.jp

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.