Gå til innhold
  • Bli medlem

Mammut Tyin EXP 3-sesonger


Gjest Turlyst

Anbefalte innlegg

Gjest Turlyst

Jeg tok i bruk min nye Mammut Tyin EXP 3-season denne uka - hadde litt fleks til gode.

Denne skal i følge Mammut holde - 12, men jeg frøys meg igjennom natten - brukte riktignok 14mm celleplast underlag. Hvor kaldt det var vites ikke, men vannet i kjelen ute var en solid isblokk (ca. 4 cm tykk). Det var veldig rått ute. Jeg har trolig blitt en frysepinne. Har ikke opplevd dette med noen av mine tidligere soveposer. I riktig gamle dager lå jeg ute med Ajungilak sin Tyin Elite i -28 uten å føle kulde (forløperen til Ajungilak 5-season).

 

Noen som har samme erfaring? Både sommer og høst/vinterposene mine er i dun:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Turlyst

Hvor mange minusgrader har du brukt den i?

Jeg har Exped Downmat 7LW som jeg skal bruke sammen med celleplastunderlaget. Følte at mye av kulden kom fra bakken, noe den alltid gjør:-) Skulle ikke drukket to øl til kvelds da jeg var 6 ganger på do - vanligvis maks 1 gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.