Gå til innhold
  • Bli medlem

Lettvektstreffets listetråd 2015


Tor Magnus

Hva blir basisvekten din på treffet?  

59 stemmer

  1. 1. Hvor mye har du med deg (alt uten mat og det du har på deg)

    • Tung (25kg+)
    • Normal (9.1 - 25kg)
    • Lett (4.5 - 9.1kg)
    • Ultralett (2.3 - 4.5kg)
    • Superlett (1.4 - 2.3kg)
    • Ekstremlett (<1.4g)
      0


Anbefalte innlegg

Annonse

SUL dropper man jo gjerne kokesett også og går kun for mat som ikke krever oppvarming. 100 gram spart der også.

 

Datoen er ikke aktuell for min del, men for moro skyld så ville nok pakklisten blitt slik, mao ikke helt i SUL:

http://lighterpack.com/r/gbpyj2

Väldigt lätt lista. Gränserna är ju villkorligt satta för lättvikt (LW), ultralätt (UL), superultralätt (SUL) och extremt ultralätt (XUL).

Egentligen føles det ïnte om man ligger nåt hekto över eller under en gräns, men det är på ett sätt gott att VETA att man kommit sig under en "drömgräns" selv om rygg, knän och fötter inte märker någon forskjell! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Väldigt lätt lista. Gränserna är ju villkorligt satta för lättvikt (LW), ultralätt (UL), superultralätt (SUL) och extremt ultralätt (XUL).

Egentligen føles det ïnte om man ligger nåt hekto över eller under en gräns, men det är på ett sätt gott att VETA att man kommit sig under en "drömgräns" selv om rygg, knän och fötter inte märker någon forskjell! :wink:

 

Selvsagt helt sant, men når grensa en gang er der så er det jo moro å prøve. Kan jo skrelle bort litt mer på en todagers tur også om en ser på værmeldinga. SUL og XUL er jo sjeldent mer enn for et par dager.

Komfortmessig på en litt lengre tur vil jeg uansett foretrekke å tillate litt mer vekt, f.eks mer komfortabelt liggunderlag og noe mer kleskift.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Oddbjørn Helt enig här, mitt oppsett här blir lättare än jag normalt brukar, i höst har jag planlagt att gå Rondanestien solo (med hunden), med två veckors tur och en del tid på fjället har jag tatt sikte på en basvikt runt 4,5 kg, då vill man ha lite mer marginaler och säkerhet inbakat i utstyret. Dubbla vikten ger dubbelt så god tur? Nej, men utstyr efter tur är klart viktigare än absolut vikt. :-)

 

 

Nu har jag lite ideer om ryggsäck, kan nog få ner vikten där runt 200 g, men för de sista 200 g ned till SUL så får ni gärna komma med ideer. Selv sådana som kostar en del pengar, men gräns rundt 1000 kr, har inte lust att betala mer för detta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nu ändrat min stemme til superlett, det är en vote of intention, straffa mig inte om jag skulle misslyckas med det!! :-D

Har endret min stemme jeg også, går ikke like langt ned som deg, men under 4,5 kg uten mat og det jeg har på meg skal jeg klare.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er lista enn så lenge. Mulig jeg går for hengekøye på dette treffet. Da vil kanskje vekta gå litt opp. Ellers er det nok sikkert ting jeg mangler, og sikkert noe jeg ikke trenger. Skal sies at jeg setter komfort veeldig høyt på tur, så det kan hende jeg også setter meg på defensiven ved mye konstruktiv kritikk ;)

http://lighterpack.com/r/ds3rkj

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er lista enn så lenge. Mulig jeg går for hengekøye på dette treffet. Da vil kanskje vekta gå litt opp. Ellers er det nok sikkert ting jeg mangler, og sikkert noe jeg ikke trenger. Skal sies at jeg setter komfort veeldig høyt på tur, så det kan hende jeg også setter meg på defensiven ved mye konstruktiv kritikk ;)

http://lighterpack.com/r/ds3rkj

Det er vel stor sjanse for at vekta går ned hvis du skifter til hengekøye. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel stor sjanse for at vekta går ned hvis du skifter til hengekøye. :)

Njoa... kommer an på hvilken kewl UQ jeg får låne av deg da ;)

Men køya veier 1046g, Tarpen veier vel litt over 700g, og UQ veier? Hvis UQ veier mindre enn Synmaten, så er vi i mål, hvis ikke, så blir det tyngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er lista enn så lenge. Mulig jeg går for hengekøye på dette treffet. Da vil kanskje vekta gå litt opp. Ellers er det nok sikkert ting jeg mangler, og sikkert noe jeg ikke trenger. Skal sies at jeg setter komfort veeldig høyt på tur, så det kan hende jeg også setter meg på defensiven ved mye konstruktiv kritikk ;)

http://lighterpack.com/r/ds3rkj

- Både Aclima Hotwool Ullfrotte og Western Mountaineering Flash Hoodie i juli i Nordmarka?

- Vindjakke, trenger du det når har lett GTX jake?

- Spot i nordmarka på fellestur?

- Ullvanter?

- 110 gram toalettpapir, trenger vel ikke en hel rull?

- Både såpe og antibac på helgetur?

- Hel rull sportstape?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Både Aclima Hotwool Ullfrotte og Western Mountaineering Flash Hoodie i juli i Nordmarka?

- Vindjakke, trenger du det når har lett GTX jake?

- Spot i nordmarka på fellestur?

- Ullvanter?

- 110 gram toalettpapir, trenger vel ikke en hel rull?

- Både såpe og antibac på helgetur?

- Hel rull sportstape?

Hmm.. Skavise.

Jepp! :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet @Oddbjørn , @tronn har vært ute ei vinternatt i nordmarka før   :aww:

 

Ser det er mange som kjører på med sovepose.  Under lettvektstreffet i fjor så lå jeg mer utenfor posen enn inni. Da ble det avholdt i slutten av Mai...

 

Hadde ikke @Tor Magnus med viten og vilje lagt også dette treffet i jobbperioden min slik at jeg ikke får vært med, så hadde det vært morsomt å prøvd å gå enda lettere en Summerliten min.

Kanskje prøvd underquilten (360 gram) som teppe.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en hex tarp jeg fikk med Hennessy køya way back when, kan jo sjekke om den er lettere for deg. Kanskje du skal kjøpe phoenix'en min?

 

Hvilken Phoenix snakker vi om? Ikke 20, tilfeldigvis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er lista enn så lenge. Mulig jeg går for hengekøye på dette treffet. Da vil kanskje vekta gå litt opp. Ellers er det nok sikkert ting jeg mangler, og sikkert noe jeg ikke trenger. Skal sies at jeg setter komfort veeldig høyt på tur, så det kan hende jeg også setter meg på defensiven ved mye konstruktiv kritikk ;)

http://lighterpack.com/r/ds3rkj

Då får du bara ros av mig, @Oddbjørn har tagit upp det som jag reagerat på.

Du har ju en packning som ligger gott under lättviktsgränsen, så all vidare kutt är bara bonus. Vikt ska vara ett medel, inte ett mål.. fast just på denna turen har jag det som ett mål, eller mer korrekt som en utfordring. :-)

 

Nu ligger basvikten på 2473 g, så SUL ska inte vara något problem med 3,5 månaders tid att finna små luriga løsningar. :-)

Endret av LightDan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg vet om jobben din er at du alltid er på turnus. :)

 

Og at han er på en båt som stadigvekk reiser til norge med, foruten han og en til, veldig mange mennesker fra utenfor Schengen.....     :phone:      "umm....PE-ES-TE ?...."        :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er lista enn så lenge. Mulig jeg går for hengekøye på dette treffet. Da vil kanskje vekta gå litt opp. Ellers er det nok sikkert ting jeg mangler, og sikkert noe jeg ikke trenger. Skal sies at jeg setter komfort veeldig høyt på tur, så det kan hende jeg også setter meg på defensiven ved mye konstruktiv kritikk ;)

http://lighterpack.com/r/ds3rkj

 

Juks !

Du har vel ikke på deg to par Ulvang spesial ullsokker mens du går ?!

Her skal nok pack weight være 33g høyere enn antydet

 

Med mindre du ikke har veiet sokkene per stk istedetfor per par og bare er vanskelig :frantics::D

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.