Gå til innhold
  • Bli medlem

Pulktur i april - sør-norge


Stig.

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Samboer og jeg planlegger en pulktur i april (16-19) i sør-norge. VI bor i Oslo og har tilgang til bil. Planen var å parkere på Geilo og ta toget til Finse, for så å gå tilbake til Geilo. Vi lurer på om det er en enkel og grei måte å få parkert bilen i Geilo? På nettet står at det er ca 40 plasser på togstasjonen. I tillegg må det jo heller ikke være altfor langt å gå til bilen når man har kommet seg tilbake til Geilo fra skituren. Noen som vet hvor langt det er gå fra skiløpyene?

 

Ellers er vi åpne for andre plasser som er fine og det er nok snø. Noen som har tips? Tenker det hadde passet med en runde på 3 netter og ende opp tilbake til utgangspunktet, det hadde vært kjempeflott! Vi har to pulker og en hund, så logistikken blir også en liten utfordring om vi må gå litt langt til bil, buss eller tog. Tenker også evt. parkering på Haugastøl og gå en runde derfra? Enn hva med kanskje parkering på Halne fjellstove, noen som vet?

 

Vi er ikke veldig erfarne når det gjelder pulktur på fjellet, men kan si vi er drevne på teltliv og rutiner ellers. Er evt. Finse-Geilo en god første tur med pulk over fjellet? Eller kan det være å ta litt vann over hodet? Sikkerheten må være i førstesetet.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Parkering på Geilo: Jeg ville ha ringt til turistkontoret og spurt. Evt til et hotell/pensjonat og spurt om de har plass.

Finse - Geilo høres ut som en grei rute, men det avhenger jo av snøforholdene i år. Her i litt lavere deler av Østlandet fikk vi jo aprilvær i februar, så det spørs om skiforholdene her holder til midten av april. Ellers har jeg gått Hallingskarvet på langs i mai, da endte vi på Ustaoset og tok toget hjem. Turen går jo høyt og det var ok skiforhold, men snøen begynte å bli råtten her og der. Den turen er det mulig å forlenge i retning Geilo, men hvor langt dere kommer avhenger av årets snøforhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halne krever penger for parkering. Det er mulig å finne grei parkering på Ustaoset. På Geilo tror jeg dere kan få problemer med å finne parkering i nærheten av stasjonen hvor dere kan stå over flere dager. Litt utenfor sentrum bør det være greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! 

 

Ja, vi må nok se an vær- og føremeldinger fremover for å se om det er snø nok. Betaling for parkering er ikke noe problem for oss. Vi tenkte også utgangspunkt for muligheter for å starte fra Fagerheim, og da er man hvor kvisterutene starter regner jeg med? Men klart så er ikke årets vinter noe å rope hurra over, så vi må ta det litt som det kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.