Gå til innhold
  • Bli medlem

Skallbukse


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har sett på ny ski bukse, og har prøvd Arc teryx Theta sk og Norrøna arch wall. Er litt i tvil så jeg er takknemlig for brukererfaringer for nevnte produkter. Følte selene datt litt av skuldrene på Norrøna buksen. Takknemlig for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sett på ny ski bukse, og har prøvd Arc teryx Theta sk og Norrøna arch wall. Er litt i tvil så jeg er takknemlig for brukererfaringer for nevnte produkter. Følte selene datt litt av skuldrene på Norrøna buksen. Takknemlig for svar

På Arch Wall buksa (som har "drop sit") synes jeg det fungerer best dersom man krysser selene bak ryggen. Ellers har de en tendens til å skli ned ja.

Alternativet er jo å trene skuldrene litt ekstra, slik at de blir store og breie! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Men, jeg har flere kamerater som kjører norrøna, og de er vel førnøyd de også...

Jeg er greit fornøyd med min Norrøna Trollveggen. Men hvis jeg skulle hatt en ny skibukse ville jeg ha sett på de nye Lofoten-buksene til Norrøna, som jeg synes ser veldig bra ut. Har prøvd Arc'teryx, og passformen er veldig bra, men prisen er jo også noe høyere. Og så har jeg god erfaring med servicen hos Norrøna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har Arch wall bukse, og er fornøyd med den. Har ikke hatt noe problem med at selene faller ned.

Passformen er også ok - smal nok i beina, men du får skikkelig "ducks ass" med den. Så lenge du ikke er forfengelig gjør jo ikke det noe...

Har også Arcteryx-jakke, og mener begge merker i utgangspunktet stort sett har kvalitetsprodukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så har jeg god erfaring med servicen hos Norrøna.

Lenge siden du har hatt behov for noe service hos norrøna eller? Har vært litt for mye i kontakt med de i det siste, og er mildt sagt oppgitt! Ting tar evigheter! Fikk en flenge i jakka mi her om dagen, og jeg måtte forvente 6 ukers! venting for å få den igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Lenge siden du har hatt behov for noe service hos norrøna eller? Har vært litt for mye i kontakt med de i det siste, og er mildt sagt oppgitt! Ting tar evigheter! Fikk en flenge i jakka mi her om dagen, og jeg måtte forvente 6 ukers! venting for å få den igjen....

Tja, det er vel ca halvannet år siden. Sendte inn skibuksa på et tidspunkt da jeg ikke trengte den (sommeren), og fikk den behørig lappet. Det tok vel noen uker, 3-4 kan jeg tenke meg.

Det er forresten tingen med dyre bukser av GTX, i kombinasjon med stålkanter og litt knall og fall så blir det fort noen rifter, men dette tror jeg gjelder uansett produsent. Hvis man ikke har tid til å få ting reparert kan man ty til en rull Duct-Tape.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mitt tips er å ta en titt på softshellbukser også. Disse koster stort sett mye mindre enn hard shell i gore tex og lignende stoffer og har etter mitt syn større bruksområde. En softshellbukse puster mye bedre enn gore tex og egner seg derfor bedre til skigåing. De fleste er også relativt vind og vanntette. Jeg har selv brukt min Patagonia Dimension bukse både til isklatring på svært våt is og i liten storm og femten blå. Jeg syns softshell er tingen i alt untatt skikkelig regnvær, og da har jeg uansett ingen grunn til å være ute, da både skikjøring og klatring er lite moro. Jeg har rundt 20 dager med isklatring eller skikjøring denne sesongen, og gore texjakken har stort sett vært med, men har ennå ikke blitt tatt opp av sekken. Jeg trives mye bedre i den myke og gode softshelluniformen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Til alle dere som lurer på hvordan servicen er hos Norrøna nå: Jeg leverte inn jakka mi til reparasjon pga. slitasje på innsiden. Fikk den igjen i dag, etter to uker, ferdig fiksa. Leverte den inn via Platou i Ålesund, og kostet meg ikke en krone.

Forrige gang jeg leverte inn var servicen like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle dere som lurer på hvordan servicen er hos Norrøna nå: Jeg leverte inn jakka mi til reparasjon pga. slitasje på innsiden. Fikk den igjen i dag, etter to uker, ferdig fiksa. Leverte den inn via Platou i Ålesund, og kostet meg ikke en krone.

Forrige gang jeg leverte inn var servicen like bra.

sendte for 3 uker siden en litt krass mail hvor jeg purret på dem ang pris for reperasjonen, har fortsatt ikke fått svar. aldri ALDRI mer norrøna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.